Jazeker @Hornet de Tissot is 1,5 mm dunner dan de GS. En toch voelt en ziet het er anders uit.
Bijna niet te geloven. 1,5mm dunner terwijl hij er veel dikker uitziet?
Yep, 14,6 mm tegenover 16,1mm voor de SBGC.
Iedereen weet natuurlijk dat GS niet de dunste horloges maakt. Maar de kastvorm is wel heel belangrijk en daarom moet je die in het echt gaan zien en passen (voor diegenen die dit nog niet zouden gedaan hebben).
Aha. Goed om te weten. Ik liep vandaag nog langs. Was al uit de vitrine weggehaald.
Dit zou wel eens leuk kunnen worden! Hopelijk niet groter dan 40mm
@vierport jij al iets gehoord van deze modellen?
Aan de band en kastvorm te zien, gok ik toch iets groter dan 40 mm.
Nee. Geen verdere data bekend.
Het 9F86 uurwerk past ook in een 39mm sbgn003
Kijkend hoe vanaf het datumvenster de kast zich verder naar buiten toe opbouwt, zou 39-40 mogelijk zijn.
De lugs lijken ook smaller dan de nieuwe SBGX343
Die datum op de 4 kan me niet echt bekoren helaas.
Even afwachten dus… die sbgn019 ziet er echt gaaf uit, japans ten top! De datum op 4 neem ik er wel bij dan
Ja maar…hij kon gewoon op 3
Klopt… als je de sport range bekijkt, zetten ze hem helaas dikwijls op 4. De designkeuzes van die Japanners zijn niet te begrijpen soms
Is het niet gewoon een kwestie van functionaliteit? Zeker in een “Sport Range”, kan ik me voorstellen. Als je bijvoorbeeld met een autorally bezig bent, met beide handen aan het stuur en je moet opeens nodig de datum weten , dan kan je die makkelijker aflezen als die op 4 staat, dan wanneer die op 3 staat. En niet iedereen heeft, zoals wij, de tijd om dagelijks urenlang met de armen over elkaar naar z’n horloge te kijken.
Daar heb je misschien wel een punt. In dat opzicht zouden ze heel de wijzerplaat moeten draaien dan, maar dat is misschien een brug te ver
Er zijn merken die modellen hebben waarbij ze dat doen. V-C meen ik en Longines.
Even een dubbelpost van de SBGX097, hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk.
Wel leuk om het verschil met de Seiko in de post hierboven te zien. Check het verschil in weerspiegeling in de bezel
Ik heb de mijne vandaag ook weer om, zeer veel waar voor je geld. Een setje GS wijzers zou echt een up-grate zijn.
Allemaal leuk die tientallen limiteds en legio reguliere nieuwe modellen maar dit is gewoon perfect.
Qua looks, datum positie en comfort.
Is dit de zilvere of champagne plaat?
Inmiddels is dit ook heel erg veel waar voor je geld, met een beetje zoeken kan je ze vinden rond de €1000.
Edit, dit is 44gs kast en dus duurder
Jij weet een SBGV005 voor 1000 euro?