Laat je Grand Seiko zien V

Heb 'm in het vizier…

Mijn GS en Breitling laten gaan voor de Snowflake… :thinking:

5 likes

Gloeiende, nou moet ik opschieten. Jaahaaaaaaap. :wink:

2 likes

:joy: grrrrrr

2 likes

Niet doen !!!

3 likes

De Snowflake staat al sinds jaar en dag op m’n wishlist…

Serieus aan het overwegen…

1 like

Dat kan. Ik was er met vier weken mee klaar. De Champagne dial daarintegen is nog steeds betoverend. I.M.H.O.

4 likes

:astonished: Waarom was dat het geval voor jou?

Grappig, ik zit al dik 2 weken te dubben wat er moet komen maar hak maar geen knopen door. Weet niet precies waarom. Een vintage KS, een stemvork Connie, een SPB147 of toch een Breitling Colt danwel een GS SBSN005? Pffff.

Die ziekte is hier nog niet genezen, ondanks dat ik erg van horloges met donkere platen hou en een GMT GS kriebelt.

1 like

Wijzerplaat zit in mij opinie te weinig leven behalve de brobbeligheid. Tevens knapte ik af op het niet hebben van “gewicht”
Dat "non weight"kan ik best hebben bij een kneiter zoals een PAM0177, maar bij een sporty dresser van een relatief kleiner formaat vind ik het niet persé passen.
Alles vanuit een persoonlijke vieuw uiteraard.

3 likes

U called?

1 sneeuwvlokje maakt nog geen winter hè :joy:

12 likes

Dat is idd ook iets waar ik mijn twijfels over heb. Denk dat het wellicht wat ‘goedkoop’ aandoet. :thinking:

Thx voor de input. :+1:

1 like

Voor wat het je waard is: ik had exact hetzelfde gevoel. De snowflake is echt een licht horloge en voelt ook door het matte titanium een klein beetje aan als prullaria. De Skyflake is bijna hetzelfde horloge maar verschilt dag en nacht qua perceptie.

1 like

Dankjewel voor de input. Denk dat mijn gevoel wat dat aangaat, ook jullie ervaringen te hebben gelezen, waarschijnlijk de juiste is.

1 like

Vind ik weer “te blauw” :scream: :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Baby blauw :grin:

Ik vind juist de wijzerplaat zo interessant. Het gaat niet vervelen omdat het onmogelijk is om er een patroon in te vinden.
En titanium voelt voor mij weer juist exclusiever. Dat is het natuurlijk ook gezien het complexe proces van winning en bewerking.

11 likes

Blijft zo geweldig mooi. :ok_hand:

Het high intensity Ti (Thx @koetsjh :grinning:) is wel weer gaaf…en carefree…dat is wel een bonus tov andere GS modellen die de neiging hebben tot vrij snel krassen als je iets te onvoorzichtig bent.

Het is inderdaad ‘bijzonder’ hoe licht zo’n titanium unit draagt. Wel erg comfortabel. Goedkoop zou ik niet willen noemen, maar ik ben niet onpartijdig natuurlijk.

2 likes

Ik kan je helemaal vinden in een andere smaak en beleving. Ik dacht ook dat het 'm was en kwam er op terug. Al doende … men/ik.
:+1:

2 likes

Dat is zeker waar. Ik heb veel Ti horloges gehad vroeger en het draagt wel erg makkelijk.

1 like