Mee eens. Maar m’n 373 draagt net zo oké.
Mijn SBGA283 ook…geweldig comfortabel. Kan eigenlijk niet veel beter…
Het is dan ergens ook wel weer heel mooi dat er zo’n groot en divers aanbod is. Daar moet over nagedacht zijn.
En die Champie dial is zo complex in zijn productie en fijn om 'm te zien leven in de diverse licht omstandigheden
Is zeker een groot pluspunt van deze GS…blijft ongekend chique en toch enigzins sportief tegelijkertijd.
En dat dan bij “tig” horlogemerken. We zijn NOG LANG NIET klaar.
Het Titanium is ook niet geheel zorgeloos hoor. Maar opvallen doet het pas onder heel fel scherp licht van spotjes bv.
Het geringe gewicht heeft wel iets speciaals als je na een paar dagen een zware duiker op staal inruilt voor de Sneeuwvlok. Goedkoop zou ik het niet noemen.
Maar ik zou zeker even passen voor je je geweldige GS en Breitling de deur uit doet. Doe hem er gewoon bij. Grappig dat hij ook een naam heeft, de kleinste van 5 noemt hem hier zelfs Snowflake i.p.v. horloge
Heb je 'm nou al eens geprobeerd met een mooie zwarte lederen band? De wijzerplaat spat er door het contrast nog mooier uit. Een super “klassieke” look.
Passen en voelen om de pols zal idd zeker gebeuren voordat ik de keus maak. Erbij…uhm nee dat wordt echt té gortig voor mij.
Lijkt mij idd prachtig…wellicht dan op een bruinige band zoals @vierport eerder in dit draadje postte…dat was zeer geslaagd.
Maar op staal draagt wel geweldig…en de looks vind ik ook super.
Helemaal mee eens. Toch lekker proberen voordat je het doek laat vallen. Ook bij Snowflake loop je tegen dat gegeven aan.
Thx…ook alle anderen voor het meedenken…en Jaco via pb.
Staat in het Blauw toch?
Edit oh nee dat was een spring drive GMT.
Jij ziet alles in het blauw staan. Bij deze een ban !!
Die is ook geweldig. Net als de Spring Drive GMT die in het blauwe staat. Deze zou ik dan, als het weer kan, ook op reis dragen en dan heb ik graag een GS bij me, maar niet zo’n hele dure. Bovendien is de quartz veel platter, ook wel fijn.
Hoe zit dat bij de mechanische en Spring Drive GMT’s, heb je daar ook dat je de uren wijzer apart instelt zoals bij de 9F uurwerken? Daar is echt goed over nagedacht, want als het andersom is, en dus de GMT wijzer apart in te stellen is, dan ben je twee tijden aan het instellen als je van tijdzone wisselt. Dat is niet handig.
Gevaarlijke observaties inderdaad. Al gaat het soms zo snel, zoals bij de blauwe Citizen Chronomaster deze week, dat je er toch naast grijpt al zou je willen toeslaan.
Nee.
+1.
Ik snap de Snowflake hype niet.
Toch nog even peilen hier. Ik blijf een beetje twijfelen… hoe kan het ook anders met deze aandoening…
Ik heb de mooiste GS: de sbga415 (4 seasons usa winter versie). Ik ben groot fan van deze 62GS kast!
Maar er is nog een mooiste, nl. de sbgh273 (herfst versie). @vierport heeft m staan dus het kriebelt…
Verschillen winter - herfst:
Titanium vs staal
Springdrive vs highbeat
Mat vs polished bovenzijde kast/lugs
Licht met structuurtje vs blauw met structuurtje
Ik vind (op foto) de blauwe plaat net iets mooier denk ik. En het gewicht van staal is misschien toch lekkerder.
Anderzijds vind ik de brushing mooier op de titanium versie, minder bling. Ook is springdrive wat unieker.
Voors en tegens dus…
Daarom even een niet-bindend referendum:
- Winter!
- Herfst!
- Beide! (Niet echt serieuze optie…)
0 stemmers
Ik neig overigens naar houden wat ik heb, maar dit is mogelijk/hopelijk therapeutisch van me af schrijven van de jeuk…
Fijne avond allen!
Het zijn allemaal true gmt’s zoals ze dat geloof ik noemen, met een apart verstelbare uurwijzer.