Laat je Grand Seiko zien V

Ik vind de leren band erg goed staan.

1 like

Ja is niet gek he? Ben niet zo van het leer, maar dit staat best. :+1:t2:

1 like

Wat een mooie plaat. Welke is dat?

Dit ziet er ook fantastisch uit :star_struck:

1 like

11 likes

SBGR 311
:point_up_2:

1 like

Prachtig duo! :ok_hand:

1 like

Gisteren even bij Seiko winkel gevraagd naar de SLGH005. Eind maart; EUR 9500,-

1 like

Top. Jij bent klaar!

1 like

Ik zou het echt moeilijk kiezen vinden tussen de nieuwe kast met de nieuwe high beat of met de nieuwe spring drive. De horlogemaker in de video hierboven geeft aan dat het afstemmen van de balansveer zijn meest uitdagende klusje is bij het nieuwe high beat uurwerk. Ik zie als master watchmaker al zweten. En het high beat uurwerk is echt een stap mooier dan de voorganger. Terwijl het nieuwe spring drive uurwerk qua looks volgens mij geen vooruitgang is tov de 9R65 serie. Dat zou een lastige keuze worden, want op zich is spring drive favoriet.

Doe ik ook maar even mee op de zondag :grin:

17 likes

Ik las ergens dat op plus9time de SLGA009 al vermeld wordt

https://www.plus9time.com/gsdb#home/grand-seiko-database-details/603e1a32deafd406811ddce8/

40mm, cream dial, blauwe seconde, 900k yen

1 like

6k …

Met de GS valuta factor dus ongeveer 8k.

1 like

24 likes

Dit blijft een van de mooiste Grand Seiko’s!

1 like

Mee eens. 1967, hier kan geen re-issue tegenop wat mij betreft. Bijzonder gevoel om deze te dragen.

20 likes

Weleens in het echt gezien?

1 like

Ja afgelopen zomer in Oostenrijk. Het is een gevoelskwestie. Ik zou een fiat 500 uit 1957 ook verkiezen boven eentje uit 2015. Waarschijnlijk zijn ze even duur. En dat is het mooie aan GS. Het is ‘nog’ mogelijk om voor een aanzienlijk lager bedrag de real deal uit de gloriejaren te kopen.

1 like

Ik heb zon nodig…

17 likes