Met dat verschil dat de Fiat 500 van nu wel heel erg anders is dan die uit 1957. Maar de reissue van deze Grand Seiko is vrijwel identiek aan het origineel.
Ik heb een 4420 in hele goede staat, maar ik zou een SBGW047 echt niet laten liggen.
Met dat verschil dat de Fiat 500 van nu wel heel erg anders is dan die uit 1957. Maar de reissue van deze Grand Seiko is vrijwel identiek aan het origineel.
Ik heb een 4420 in hele goede staat, maar ik zou een SBGW047 echt niet laten liggen.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar een groot deel van de emotie zit voor mij toch in het feit dat een horloge meer dan 50 jaar oud is, uit een historisch relevante periode en nog in prachtige staat. Dat doet mij meer dan een exacte kopie van gister, hoe geweldig mooi die ook is uiteraard! En uh, waar is dat mooie gouden medaillon van die SBGW047?
WOW! Dat is wat ik zei toen ik enige tijd geleden bij een kennis hier van het HF zijn GS Snowflake zag… Uiteraard even om de pols geslingerd en was verliefd😍 bedankt @TimDG …
En vorige week een gezocht topic aangemaakt ; werd best snel op gereageerd (dank hiervoor) en dus gisteren een mooi en compleet exemplaar overgenomen (van een HF lid). Thanks nogmaals Mark @breakie.
Heb de Snowflake nu aan “banden gelegd” en erg tevreden over het bandje. De titanium band ga ik er ook nog wel op dragen, maar vind deze band echt geslaagd ( door o.a de mooe kastaanzet ; )
Echt heel erg onder de indruk van de details , zoals de polishing vd wijzers en indices en de overall kwaliteit . Ook de perfect vloeiende secondewijzer is tof!
Dingen die jullie allang wisten natuurlijk !
Ik ga er nu van genieten😊
Zal later nog wat foto’s posten…
Fijne dinsdag!
Top.
Toch nog gelukt.
Hi Paul, ja alsnog wel ! Dank voor je advies en de genomen tijd, zal waarschijnlijk in de toekomst nog wel eens contact met je opnemen
Ok ik geef het toe… ik heb een ‘probleem’.
Ik heb de SBGN005 gekocht als ‘daily’ voor naast de 62GS. Maar in de praktijk wordt het dan een ‘beater’, maar daar is hij veel te mooi voor…
De 62GS blijft sowieso. Dus iemand interesse in een zgan GMT?
Koop ik wel een Tudor of zo om af te raggen…
Herkenbaar
Heel erg gaaf horloge Hans! Echt perfectie zo die dial met de blauwe springdrive wijzer die er over heen glijdt… Jaloersmakend. Dit pronkstuk vraagt natuurlijk wel om wat mooie macro shots van de dial en het uurwerk
ik zou ze graag plaatsen maar ik mis de foto apparatuur (en de skills).
Even mijn redenatie;
Help, GMT is te mooi. a €2450,-
Dan koop ik wel een lelijk horloge Smaak…?! -Tudor BB58 blauw- Kost je 1000 euro meer… En die ga je wel beaten?
Lekker die GS beaten! Veel mooier horloge.
haha ik snap je punt. of het die tudor wordt weet ik nog niet hoor…
de GS is inderdaad veel mooier, maar juist dat esthetische maakt hem voor mij minder afrag-waardig (al ben ik vrij zuinig met dragen altijd).
Zo’n saaie tudor (eerder de GMT gehad) heb ik geen moeite mee om een kras op te zetten, prijs is daarin niet heel relevant.
Maar ik word ook een beetje gek van mezelf in deze hobby moet ik toegeven… Punt is dat de 62GS het wint van de GMT en blijkbaar is 2 mooie GS-en in de kist dan teveel voor me.
Kijk, daar ligt het probleem.
Volkomen begrijpelijk btw.
Al merk ik, dat ik ondertussen de collectie divers genoeg heb om er toch meerdere naast elkaar te hebben, zonder ze per definitie te vergelijken de hele tijd.
Ook heel mooi op Titanium !
Spierwit! Prachtig
Weet jij , of iemand anders hier of er ook andere titanium banden zijn die op de Snowflake passen? Vind zelf persoonlijk de “gepolijste tussendelen” iets minder mooi
dacht mss zelf aan een link uit 3 delen zoals uit de SBGN serie (maar dan in Titanium)?
Vandaag een nieuwe band binnen gekregen van @slls. Geprobeerd om hem te matchen met de donkergroene teal dial van mijn GS:
Het lijkt er wat op, maar het is niet dezelfde tint, helaas. Misschien in het echt weer anders dan op de foto?