Laat je Grand Seiko zien V

Er zou best een 3-piece titanium band kunnen zijn. Dat vergt even googelen. Maar de kans dat hij op de snowflake gaat passen is erg klein. Alles moet dan perfect uitlijnen, en dan zijn er toch vaak kleine verschillen tussen de kasten. Veel zijn wel 20mm, maar de uitlijning van de gaatjes moet perfect zijn voor de endlinks. Ik zou hem mooi op de 5-piece houden, die past perfect.

1 like

Het is moeilijk te vangen op de foto inderdaad.

De band is ook in enig licht zwartig en in fel licht weer duidelijk groen. Helemaal hetzelfde als de dial is het niet inderdaad.

Je laat het klinken alsof afraggen een keuze is, zou je ook gewoon niet kunnen doen?

Zelfs van het Seiko horloge dat ik jarenlang elke dag - tijdens mijn meest wilde levensjaren - om heb gehad, zou ik niet zeggen dat ie afgeragd is. Dus hoe zit dit precies, puur uit interesse hoor?

2 likes

afraggen is sterk uitgedrukt, zoals ook gezegd ik draag mijn horloges altijd met beleid. maar ik vind de GS een te mooi horloge om ‘onbezorgd’ te dragen, dus voor mij minder geschikt als ‘daily’.

1 like

27 likes

Is deze wel meer geschikt als daily?

1 like

:joy:. Yep. Business casual daily. Maar daarnaast nog ruimte voor iets anders: sporty daily. Zoiets.

1 like

Daar is hij juist heel mooi voor! Wat levert al het werk van de GS mannen en vrouwen op als het bij uitzondering eens uit de doos mag?
Ik heb er eentje in bestelling staan, en hoewel het heel verleidelijk is om deze over te nemen, blijf ik toch wachten op de mijne. Het voelt niet goed na alle moeite die erin gestoken is nu ergens anders er eentje te halen.

Lees SBGN005 :wink:

3 likes

Eens, gewoon dragen dat mooie horloge. :+1:

1 like

Daar was ie idd voor bedoeld. Maar toch te GS daarvoor. En dat bedoel ik dus positief. Te mooi.

Maar hij is nog niet weg. Dus ik zal er nog rustig over denken.

1 like

Ik zou hem als reishorloge en sportieve daily naast de Sneeuwvlok gaan dragen. Dan vind ik een quartz GS te preferen boven de duurdere, hogere en mechanisch kwetsbaardere Tudor (in mijn geval een GMT die nieuw ongeveer 1000 euro duurder is).

1 like

Ik moet overigens wel geduld hebben. Bericht van GS gisteren was dat hij mogelijk eind maart, begin april geleverd wordt. Het schuift wel naar achteren
 :disappointed_relieved:

1 like

Ik heb wel een oplossing voor je :joy:

Netjes dat je wil wachten op de juwelier hoor, maar meer dan een belletje en mailtje is de gedane ‘moeite’ niet :smiling_imp:

2 likes

De whirlpool staat alweer te koop zie ik. “Prijs op aanvraag”, dus vast niet in mijn straatje, maar hij is prachtig.

2 likes

Haha ik durf niet eens te vragen naar de prijs, waanzinnig ding overigens. Absoluut grail materiaal, zou er bijna het grootste deel van m’n verzameling voor wegdoen.

1 like

23 likes

Super combinatie met dat bandje! Strps?

1 like

Is een suede bandje die ik ooit van Meistersinger heb overgehouden. :grin: Na vele bandjes erop te hebben gehad is dit toch wel de perfecte combinatie in mijn ogen. Wel jammer dat ie snel vuil wordt.

2 likes

Er zit hier wel iets meer geschiedenis aan, ik ben daarvoor met hem ook al met de SBGP015 bezig geweest, maar die valt niet zo lekker op mijn pols helaas.

1 like

18 likes