Laat je Grand Seiko zien V

Top.
Mooie plaat en de 24 uurs chapter ring nog in 1 kleur.

2 likes

:rofl::rofl: goeie!

1 like

Beter goed gejat dan slecht bedacht :wink:

1 like

Mooi zo’n high beat! Maar kan’t op tegen een Spring drive qua sweep? :innocent:

1 like

Ja en nee. :grinning: De sweep is prachtig vloeiend…maar als je spring drive sweep kent dan zie je het verschil. Maar het is zeker geen showstopper. Sterker nog…gaaf om ook eens een Hi-Beat te hebben.

Nu nog de beslissing nemen. Moet eerst nog contact opnemen met Seiko Schiedam voor een zaratsu polishing behandeling incl service (a eur 520). Er zitten een paar pitjes op de kast en eentje op de bezel. De vraag is of men dit wegkrijgt. Zo niet dan zal ie naar Japan moeten voor grondig herstel en dan worden mij de extra kosten té hoog.

3 likes

Dat was voor mij toen ook de reden hem weer weg te doen.
Ik heb wel de bevestiging gekregen dat de light polish die bij de service inbegrepen zit, ook op de zaratsu machine gebeurt, dus k denk dat ze een hoop kunnen herstellen!

1 like

Of gewoon aan een navenante prijs aankopen en onbezorgder dragen? :slight_smile:

2 likes

De prijs is eur 2450 en absoluut mooi voor een Hi-Beat. Dus ja kan ook kiezen om zo te laten. Geen makkelijke keus voor mij aangezien ik houd van nieuw of zgan. :wink:

@anon6060116EV ja had dat idd begrepen. Btw ik twijfel of men de pitjes kan herstellen mbv polishing. Enfin ik wacht nog op reactie van Peter van Baal. Het is wel een beauty verder én een Hi-Beat… :ok_hand:

4 likes

Een ander zijn deukjes steken inderdaad meer de ogen uit :sweat_smile: Succes ermee!

Deze heeft een mooiere wijzerplaat dan de SBGX261 dan? (die is eerder matzwart dan sunburst inktzwart)

1 like

Deze heeft een starburst zwarte plaat. In normaal licht lijkt ie zoals de 261. Maar er zit een heel licht patroon in. Zal eens kijken of ik plaatje kan vinden…

1 like

Zullen we een wedstrijdje doen? Ik een horloge van 30m waterdicht en jij een afgeragde GS. Kijken wie t langer volhoudt :joy::+1:

1 like

15 likes

Hier een plaatje van het patroon op de starburst plaat…

18 likes

:rofl: lijkt mij een behoorlijk gelijk opgaande challenge Ruben.

1 like

Is toch gewoon een Mt.Iwate plaat in de kleur zwart?

1 like

Kweenie…is dat zo?

Deze?

Het patroon op de SBGH005 is veel minder duidelijk. Je ziet het niet…tenzij in bepaalde hoek en lichtinval.

12 likes

Of zoals deze SBGW255 in de kleur Jade groen:

12 likes

Ja, is een Iwate plaat.
In direct zonlicht goed te zien, anders bijna niet.

Da’s een prachtige prijs voor een hi-beat. Kost een behandeling in Japan zoveel meer dan? Je bent hem in elk geval ff kwijt, maar dan heb je ook wat. Vraag @Fate_Amenable_To_Change maar. Zijn letterlijk gerockte GS was wel weer heel netjes hersteld. Lijkt me wel de moeite waard.

2 likes

Seiko Schiedam doet ook zaratsu polijsten. Daar zit de enige gediplomeerde zaratsu polisher buiten Japan. :ok_hand: Daarvoor hoeft een GS dus niet meer voor naar Japan. Echter als de beschadigingen té erg zijn dan wel (lees : de pitjes op mijn GS). Dan moet het horloge naar GS Japan voor herstel.

Schiedam rekent eur 520 voor zaratsu incl service.

Enfin…moet nog contact hebben met Schiedam om te horen wat zij kunnen betekenen voor deze GS.