Naar nieuwstaat laten opmaken in Japan is ongeveer 400 voor de kast en 350 voor de band, ex verzenden. Dat is zonder uurwerk service.
Moeten is een groot woord. In Polen ziiten ook een aantal experts op het gebied van GS kasten dus dat is ook altijd nog een optie.
Nee dat is geen optie. Die hebben geen jarenlange Zaratsu opleiding gevolgd bij GS Japan (plus 100 horloges foutloos polishen als eind diploma) en zijn dus niet erkend door GS.
Er is momenteel slechts 1 persoon officieel erkend Zaratsu polisher in de wereld buiten Japan, en die Nederlandse kerel zit in Schiedam.
Ps zoek ff in dit draadjeā¦er is eerder meer over voorbij gekomen.
Dus all in prijs incl verzenden en uurwerkservice komt dan op een 1000-1200 ekkis extra even snel gerekend?
Pfff
Voor die prijs zou ik hem lekker zo laten.
Lekker onbezorgd dragen is ook wel eens mooi toch. Krassen komen er toch wel na verloop van tijd.
Schitterend, dat heeft wel iets! De 261 vind ik wat te mat in direct licht, dat doet deze wel beter!
Dan moet je toch eentje kopen die nieuw of zgan is? Deze zou je juist moeten kopen als je voor niet al teveel geld een high beat wilt hebben waarbij het niet heel erg is dat het eerste krasje er op komt. Dat zit er namelijk al. Op Marktplaats heeft iemand een SBGJ019 te koop (nieuw zegtie), zoiets vind ik dan mooier dan deze +1.000 euro voor een retourtripje-herstel-Japan. En dan zou ik nog liever een nieuwe kast hebben dan dat deze hersteld werd.
Damn, die gouden secondenwijzer
Of een mooie SBGV207 met 44GS kast en geld over voor een ijsje voor de hele straat
Dat is weer wat anders⦠spijtig inderdaad!
Dat is sowieso geen optie.
Wel is een optie voor eur 520 in nieuwstaat laten brengen bij Seiko Schiedam.
Verdomme das mooi. Willikhebben.
Hopelijk isāt resultaat dan voldoende he, anders blijftāt gevoel toch mis.
Dat zou ik ook wel een dingetje vinden.
Op je fotoās zie je dit overigens niet.
ā¦en dat is dus precies waarvoor ik nog contact moet hebben met Schiedam. Wat kan men herstellenā¦

zaratsu polishing deels om zeep geholpen
jeetje, zelfs op de foto is het te zien. Als je kijkt naar de reflecties in de laatste fotoās van vierport en naar die van jou. is dat een wereld van verschil.
Maar als ze die nu fraai kunnen oppoetsen, dan heb je wel iets aparts.
Hopelijk zien we wat meer van die iwate plaat dan ook