Laat je Grand Seiko zien V

Ook een mooie! Niet te dik?

1 like

Iwate is altijd top. Het uitzicht dat de horlogemakers hebben als ze werken aan de high beats.

19 likes

broertje van de mijne :wink:

1 like

Zal rond de 14mm zijn

1 like

Dat is niet min voor zo’n gepolijste kast zonder bol saffier. Ik zou overal tegenaan botsen gok ik :thinking: :sweat_smile: Maar wel mooi!

Ik vind ze echt veel te dik voor een 44GS kast.
Hier een quartz tegenover hi-beat GMT

12 likes

ja, die GMT is inderdaad een stukje dikker. Maar hij kan t hebben. :wink:

ps had je ook het verschil gezien tussen de afwerking van de kroon. Goed zichtbaar op je foto’s.

1 like

Ja, mooi kroontje. Lekker dun
Ik zou het wel weten Hans :sweat_smile:

1 like

Geen enkele moeite mee voor een sportief horloge :sweat_smile::sweat_smile:

3 likes

Wij hebben dan een verschillende kijk op wat sportief is, maar dan snap ik je volkomen!

1 like

haha, ik doelde op de hoogglans kroon van de GMT, daar waar de quartz meer gezandstraald is

Ik zou daar 535 van maken, dat is wat het voor de SBGV245 kostte inclusief laser welding kast, nieuwe bezel, maar zonder veel polijstwerk.

Het scheelt dus heel erg welke GS het is, de ene kastvorm is bewerkelijker dan de andere. Die 400 die @anon6060116EV noemt is in mijn ervaring wat optimistisch te noemen.

Merk op dat dat oppervlakkig polijsten is zonder laser welding of herstel van grotere schade aan de kast. Da’s exact waarom mijn horloge juist naar Japan opgestuurd moest worden.

Ja, dat is wel een optie. Als je ziet wat die kastenrestaurateur in Polen met een GS doet, het is magistraal. Die man is enorm kundig. En of dat dan door GS zelf erkend wordt zal mij wel aan de bout hachelen, plat gezegd.

Hij heeft onder andere een bibliotheek van tekeningen en foto’s van vrijwel elk model wat GS ooit heeft uitgebracht, en gaat er prat op dat ie elke kast in ere herstelt, inclusief laser welding van grotere beschadigingen, gevolgd door polijst- en brushwerk.

Wat betreft de hi-beat die je daar om hebt, is dat nou rond gepolijst? Ik zit naar die overgangen aan de zijkant te kijken en voor mijn ogen lijkt dat niet strak meer. Het woord Rolex schiet me bijna door de kop, of zijn die foto’s nou zo brak?

Maar goed, als je meer van de ZGAN bent kun je natuurlijk ook een Chronomaster scoren voor dat geld. :slight_smile:

2 likes

Hij draagt dunner op de bor bracelet dan op de leren band vind ik. Hij ligt minder op mijn pols dan ik hem vond voelen op leer. Voorlopig ben ik er nog helemaal content mee:

20 likes

Zeer fraai!

Dat de goede man voor jou geen optie is soit, maar ik heb z’n vakmanschap hoger zitten dan de gemiddelde Cuore. :+1:

1 like

Daarom rijd ik Kia. :sunglasses:

1 like

Yup. Daarom ook mijn HAQ horloge.

Die met wc papier onder de wijzers?
QAQ

3 likes

Die voor je.

13 likes

Is ie binnen :tada: ? Mooi Mark !

1 like