Heb 'm laatst omgehad…de titanium versie. Flink en je moet er de pols voor hebben. Maar hij is ook weer niet giga. Mooi afgewerkt zoals we van GS kennen en draagt heerlijk.
Oef, die lust ik ook wel
Tof is die ook! Maar ik vind de 229 toch mooier vanwege de prachtige glans. Dat titanium is mij hier te dof.
En idd, prima draagbaar
Toch vast iets minder draagbaar dan deze sbgw231 op BoR band? Ik ben trouwens erg tevreden over de bor band. Voor mij draagt de 231 veel platter op deze band dan op leer. Vreemd genoeg. Het geeft hem ook net de presence die ik hem op leer op de pols altijd wat vind missen. Op leer vind ik hem net te klein. Op dit staal is hij wat meer aanwezig, wat prima kan met de bescheiden diameter.
Prachtig!
Vanuit Wijchen dus opnieuw naar H’sum
Een juist besluit
Het blijft een geslaagde combinatie.
Neen, die is voor echt niemand te groot. Of je moet een kind zijn. Die ‘volgt’ de pols zo mooi. Ik heb jarenlang getwijfeld om eentje te kopen. Droeg sinds 1994 de Sub en kon me niet inbeelden dat de 229/231 zou kunnen passen op mijn niet al te brede pols. Hoe verkeerd was ik.
Ik heb ondertussen al mijn Sub’s verkocht want de 229 modellen zijn gewoon veel aangenamer om te dragen. Simpel gezegd, GS is correct met de maatvoering en al wie anders zegt heeft niet de moeite gedaan om ze te dragen en echt uit te testen. Ik wil geen kleinere duiker meer. En ja ik draag ook graag kleinere horloges.
Ben ik met m’n 47 dan nog een kind?
Als 56 jarige die op 47 ook zo verkeerd was zeg ik :
Het is weekend dus m’n grijze cellen werken maar op 25% van de 19% die ze op werkdagen maximaal werken maaruh… wil je nou zeggen dat ik nog geen GS ‘getest’ heb?
Ai, ai, een misverstand in the making.
Neen, dat bedoelde ik niet want ik weet dat je een GS eigenaar bent.
Het gaat specifiek over de 229/231, die moet je niet ‘zomaar’ wegzetten als te groot.
Draag ze een dag of zo en je weet beter, die past nagenoeg iedereen.
Als je alleen 40 en kleiner draagt en dan ‘pas’ je die even bij een dealer dan kan je echt niet oordelen. Je brein heeft even de tijd nodig. En na een dag of zo besef je dat die maat, voor een duiker, perfect is. Just like GS intented.
Misverstand in het prullenbakje dan meteen!
Ik heb deze, net als veel andere modellen uitvoerig om de pols gehad. Er is met zo’n dunne pols een verschil tussen wat nog wel kan en wat prettig zit. Dit is gewoon niet prettig.
Net als die nieuwe GMT duiker die nu in het groen te koop staan. De 257 (uit m’n hoofd?). Die is maar 40mm en past qua maat uitstekend op mijn pols. Echter, hij is zo dik en zwaar dat het volledig uit balans raakt doordat er teveel schakels uit moeten en het horloge enorm topzwaar wordt. Past 't: Ja. Is 't comfortabel: nee.
Net als bijvoorbeeld een Rolex SD, en zeker een keramische dweller. De Omega DSOTM met 44,25mm draagt voor mij comfortabeler dan de keramische dweller.
Draagbaarheid valt niet op te maken uit de diameter. Dat is denk ik de conclusie die makkelijk te trekken is als je zoals velen in dit topic al wat meer geprobeerd hebt.
Op internet kwam ik deze springdrive tegen die 20 jaar geleden is uitgebracht.
Toen was het uurwerk enkel nog bedoeld voor limited versies en voor meer info werd je verwezen naar een hoge pief.
Tijdloos en tof model.
Leuk om te zien. Mooi model ook.
Ik dacht altijd dat de eerste springdrives andere modellen waren. Maar dat zijn dan misschien de eerste non-limiteds?
Deze seiko wijzerplaat layout lijkt wat op credor nu nog gebruikt. Met zo’n cirkel om een vierkante datum. Wellicht waren de credor ontwerpers betrokken bij deze limited edition 50 high end modellen. De power reserve zit ook linksboven zoals nu nog bij credor.
Het ontwerp is niet heel erg mijn smaak, maar leuk om zo’n stukje geschiedenis te zien.
Edit: hieronder de eerste seiko spring drives uit 2005. Dan is dit model uit 2002 hierboven inderdaad een echte eerste voorloper geweest.
Best heel bijzonder hoe ze deze plaat hebben gemaakt. Meestal glossy maar soms mat zwart. En dan het patroon dat je alleen in direct (zon)licht ziet. Hoe maak je dat…!?
Nu lijkt hij inderdaad volledig egaal
Doet me denken aan @koetsjh zijn ex, de blauwe SBGH273, die had dat ook. Ze kunnen er wat van, die japanners!
Plaatje:
Inderdaad. Ik meen mij te herinneren dat die eenzelfde Mt. Iwate wijzerplaat heeft met het subtiele patroon.