Laat je Grand Seiko zien V

En eentje in daglicht :smiley:

25 likes

Lekker Jasper! :ok_hand: Bevalt goed? :sunglasses:

1 like

Ja, prachtig! Het kwartje is van deze keer wel gevallen denk ik :smiley:

Ik bots alleen weer wat aan tegen het gebrek aan snelverstelling. Ik zou ā€˜m graag 1 tikje ruimer zetten, maar dan moet ik van een half link naar een volle link en dat zijn 2 tikjes. Ofwel zou ik een derde halflink moeten zoeken en 1 volle door 2 halve vervangen. Wat een gedoe toch :thinking: maar het is doenbaar :+1:

3 likes

Hmm ja dat kan net verkeerd uitkomen. Erg afhankelijk van de pols zo blijkt. Ik kreeg 'm precies goed. Je kunt niet spelen met het toevoegen van hele schakel ipv halve schakel (wellicht aan andere kant vd band)?

1 like

Bij de sbgx zat hij ook onmiddellijk goed. Een volle link erbij is net wat te ruim, maar misschien is’t voor de zomer dan wel goed. Het gaat best, maar mijn BB58 zit zodanig als gegoten… de concurrentie is hard :wink:

Ofwel is’t omdat deze wat meer ā€œtop heavyā€ draagt. De band is lichter. Dus iets minder evenwicht om de pols.

Even wennen dus! Maar die wijzerplaat maakt alles goed :heart_eyes:

2 likes

Het trucje van 1 hele link vervangen door 2 halve (net wat groter) of andersom levert de kleinste aanpassing. Ik merk bij de Snowflake dat ik hem liever iets strakker draag. Normaal irriteert een band dan al snel, maar de GS band totaal niet.

1 like

Het verhaal gaat dat je deze gratis aan kan vragen bij GS, via je AD

1 like

16 likes

Krijg deze vandaag in het zwart.
Vorig jaar al een keer gepast, vond 'm prachtig.

4 likes

Wow krijg jij die dingen, doe mij er ook ƩƩn :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar mooie aanwinst!

2 likes

Gaaf! :ok_hand:

De blauwe al (2x) gehad…de zwarte wil ik ook nog eens proberen.

Je snapt me. :wink:

Komt goed. :wink:

2 likes

Wat bedoel je precies met ā€˜tikjes’. Half link naar full link is 3.5 mm.
Een snelverstelling a la Rolex is toch 5 mm ?
Mss kan dit je wat helpen :

Ik denk dat @illewoare verdwaald zou raken in dat schema. Ik heb ze niet gemeten, maar als een half link inderdaad 0,65 is een een hele 1,00 dan kun je inderdaad goede combi’s maken eindigend op:

• x,00 = alleen hele links gebruiken
  • x,30 = 2 half links gebruiken
  • x,65 = 1 half link gebruiken

Daar zou iedereen mee uit moeten kunnen komen inderdaad. Met een derde half link zou je dan ook nog op x,95 uit kunnen komen. Maar dat ligt zo onmogelijk dicht bij x,00 dat dat inderdaad geen nut heeft. Dus met 2 half links van 0,65 zou je alles moeten kunnen. Tenzij je de stap van 0,30 of 0,35 te groot vindt. Maar dan helpt een derde half link ook niet.

2 likes

Ik bedoelde eigenlijk de micro adjustment van mijn BB58. Ik heb het even nagemeten en die meet exact 3mm, maw van een halve naar een volle linkis maar 0,5mm verschil. Ik dacht dat het fijner was, die micro adjustment.

Ik heb nu een halve link erop zitten. Een halve link erbij is zeker teveel, een volle link ipv de halve nu voelt ook al wat te los. Dus is de enige mogelijkheid een volle te vervangen door 2 halve. Maar dat ziet er ergens ook niet uit, want dan zitten er rond de sluiting 3 halve links :sweat_smile:

Ik vermoed dat de GS net ietsje strakker zit dan mijn 58, waardoor de 58 tussen een half en een full link zit. Ofwel is’t puur het verschil in gevoel en ga ik het niet kunnen regelen.

Ik kijk het even aan vandaag, maar ik krijg mijn pink net tussen de sluiting en mijn arm, dus eigenlijk moet dat goed zitten. Bedankt voor het helpen denken :+1:

2 likes

Dat kan dus niet kloppen helaas, als de halfjes 0,65 zijn. Want dan zijn 3 halven 1,95 en dat ligt weer zo dicht bij 2 helen dat je dat verschil nooit zult kunnen voelen. Met een pink ertussen moet het goed zitten.

kan ook schelen in draagcomfort om de halve te verzetten naar de andere kant van de sluiting…

2 likes

Dat zou nog eens een idee kunnen zijn!

Dat klopt ook weer. Dan ga ik daar geen moeite voor doen dus. Eventueel een hele ertussen ipv die halve en eens aan de andere kant, dan moet het goed komen als het nu te strak blijft voelen.

1 like

Ook mooi met de zwarte date en diepzwarte plaat! Ik heb 'm destijds nog laten liggen omdat ik een Chronoris had met oranje wijzer (die ondertussen allang gevlogen is :sweat_smile:). Maar het is moeilijk kiezen, ze zijn beide prachtig!

@daffie die zwarte moet je toch eens gehad hebben! Weer een vinkje op de bucketlist :wink:

1 like

Haha ja…aan de wishlist toegevoegd. :sunglasses:

1 like