Laat je Grand Seiko zien VI

Het enige dat ik kan bedenken is dat de 039 nóg iets mooier is. Dat is dan ook de enige reden dat ik hem niet heb

12 likes

Grand Seiko, donkerblauw, met een beetje goud, is helaas onweerstaanbaar :slight_smile:

4 likes

Mmm. Op jouw foto’s lijkt het blauw wat flets.

Schijn bedriegt of was dat in de winkel ook zo?

1 like

Ja dat lijkt zo in dat licht van een winkel, ik vind hem echt mooi diep blauw eerlijk gezegd…

Zoals gezegd kunstlicht is niet echt voordelig :slight_smile::grimacing:

1 like

Hij is zeker dieper blauw dan dat, die plaat is echt prachtig. De kast is ook super en het saffier zonder bezel is iets bijzonders.

Minpunten: de band is vrij breed, zeker qua aanzet (ik dacht 22mm?) en omdat het geheel van staal is, voelt hij wel zwaar. Ik ben meer voor de titanium varianten en het feit dat die spring drive zijn maakt het af imho :blush:

Maar nu ze verkrijgbaar zijn in europa, zijn ze vast wel eens te passen! Laat je overtuigen zou ik zeggen :wink:

4 likes

@koetsjh heeft daar vast een mening over.
Verder wel oké horloge. :grin:

Bandaanzet is trouwens 21mm.

4 likes

Valt best mee dan, hij leek me breder. Bedankt voor de correctie :wink: Hoe breed is de sluiting?

Heeft @koetsjh ‘m nog?

Wat vond je de plus- en minpunten?

En wat denk jij @vierport, is dit ‘m voor mij?
Of is er nog een betere 40mm blauwe GS, liefst met 62GS kast?

1 like

:innocent:

8 likes

Wijzerplaat kleur is top!

Maar kwarts denk ik?

De vorm van de uurmarkers op 6/9/12 vind ik hier iets minder mooi.

En de 62GS kast vind ik specialer denk ik.

1 like

alle vier van de seasons editie zijn eigenlijk super vet, de 62gs kast is echt heel erg mooi gemaakt en ligt prettig om de pols. Heb je er al eens een in het eggie gezien? foto’s vertekenen echt enorm.

3 likes

Nee helaas nog niet. Door de lock down in NL nu ook wat lastiger geworden.

1 like

Klopt!
Wel lekker voordelig & dunner.

10 likes

Daar hebben ze in Tsjechie minder last van inderdaad, geef maar een gil als je de winter even wilt passen om de 62gs kast te zien, dan moet je de kleur wijzerplaat en de gouden wijzer er maar even bij denken. Verder wel echt een super cool horloge! ik zou geen argumenten kunnen verzinnen waarom je die niet zou moeten kopen. Heb verschillende GS high beats gehad en die lopen altijd keurig.

2 likes

En het staal in plaats van titanium…

2 likes

je zou er bijna in oud-japanSCH van gaan zeggen; “same, same, but different”!

Nee, ingeruild.

62gs kast is beperkt aanbod. Oude modellen zitten wel leuke tussen, maar dubbel logo en geen blauwe wijzerplaat.
Gouden wijzer en logo op de sbgh273 zou tegen kunnen vallen.

Kastvorm is zeer comfortabel op de pols.
Ik heb zelf nog steeds de winter editie. Top horloge.

3 likes

Verder zijn delen vd kast verschillend afgewerkt tussen de Hibeat staal en springdrive titanium.

3 likes

Sommige dingen zijn niet uit te leggen :joy::joy:
Doen!!

3 likes

Zo ziet hij eruit om de pols @Bauhaus voor alle duidelijkheid, dat is de wijzerplaat in daglicht :heart_eyes:

8 likes