Laat je Grand Seiko zien VI

Het ‘box saffierglas’ maakt hem speciaal. De kast natuurlijk ook, maar het meest in het oog springend is denk ik toch dat hij geen bezel heeft. Ik heb eens een SBGA127 met donkerblauwe wijzerplaat van deze kastvorm gepast en vond hem toen kleiner overkomen dan ik verwachtte, ik denk door het ontbreken van de bezel.

En laatst de SBGH039 van @anon6060116EV, prachtig :slight_smile:

Mijn hart ligt meer bij deze eerdere uitgaven, zie onderaan het artikel voor mooie foto’s van het glas zonder bezel:

3 likes

Lekker @Bauhaus. Gewoon doen.

Ik zit ook op diverse crossroads. Een ervan is geen gs meer hebben in de collectie :grimacing:

Heb er een paar op t oog en ik zit te wachten totdat @vierport de website update :rofl: :cold_face:

Alle plannen op de Hentschel na kunnen zo maar eens door t raam gef**** worden.

Erg dit van een jaar geleden 3 Grand Seiko’s naar nu geen meer hebben en dan toch een verlangen…

Wat een ku* hobby….

7 likes

Oh ja, toch blauw. :+1:
Die heb ik ook nog gehad. Volgens mij heeft @tompj die toen nog overgenomen.

3 likes

Ik ben nog steeds erg tevreden met de SBGW253 :slight_smile:

3 likes

Oh ja, dat is waar. Tom heeft me die is wel eens laten passen. Die vond ik erg mooi en comfortabel.

Bedankt voor het meedenken

3 likes

Tsja… Hij is weg. Spijt van? Neuh.

Was hij mooi? Ab-so-luut. Voor mij in de top 3 GS-sen die ik (gehad) heb.

Verder wil ik je niet gek maken of zo hoor. :hugs:

28 likes

Heel herkenbaar. Maar “I AM back”. Op naar nummer twee. :smiley:

3 likes

Nee hoor, het past allemaal perfect in het totaalplaatje. :wink:

1 like

Lekker hoor :slight_smile: :grinning:

T houdt niet op niet vanzelf. Maar ik weet wel as it stands met een klein merk Incoming dat ik nog een plek over heb in t kistje. Ik wil gewoon niet teveel horloges hebben…

Een optie is een GS. Andere opties. Tsja… Een daarvan is een andere hobby niet horloge gerelateerd. Een optie is ook toeslaan in t blauwe gedeelte en nog een andere optie is wachten tot medio maart om te kijken of geruchten uitkomen, de klik er in t echt is en zo ja de collectie voor een deel saneren… En de laatste optie is nog een klein merk toevoegen….

The agony. Is er een pil tegen t horloge virus?

That being said. GS blijft leuk en redelijk onder de radar… Wanneer volgt nu eens een automaat met lume??? Denk dat bepaalde merken dan last gaan krijgen… waarom? Voor de ‘instap’ prijs vind IK gs superieur aan andere merken.

4 likes

?

2 likes

Zo, even een nachtje over geslapen. Mijn (mogelijk toch niet zo objectieve mening). :wink:

De plussen:

• De niet te definiëren wijzerplaat die in het juiste licht inderdaad echt de nachthemel laat beleven. Ik heb een keer met verbazing naar de overeenkomst gekeken nadat ik toevallig op een heldere winteravond buiten liep en de maan tegen de donkerblauwe lucht met wat losse wolkenflarden zag voorbijschuiven en dat ik dacht: w…t…f… hoe doen ze het??? Ongelooflijk. Maar juist ook weer helemaal niet over-the-top want dagdagelijks is hij redelijk understated en neutraal blauw en 's avonds bij kunstlicht is hij vaak “gewoon” zwart met een zweem van blauw. Persoonlijk vind ik het één van de meest tot de verbeelding sprekende wijzerplaten voor wat betreft wat ze er mee willen symboliseren.

• Het feit dat het datumveld niet wit is, maar “maanzilver”.

• De absoluut fantastische kastvorm.

• Het wat sportiever karakter vanwege de 21mm lugs (in plaats van veelal 19mm)

• De bezelloze wijzerplaat.
    Het logo wat met goudstof is gedecoreerd. Zie de macro foto.

De negatieven, jawel er is altijd wel wat te zeuren, maar het zijn smaakdingetjes dus zeer persoonlijk.

• Het gewicht. Die 21mm brengt ergens substantieel wat extra gewicht mee en in mijn beleving was dit één van de zwaarste GS-sen die ik heb gedragen.

• 21mm Lugs. Maakt bandenwisselen wat lastiger omdat het een minder gangbare maat is die ik niet op andere horloges heb/had.

• In combinatie met de kastvorm, toch de dikte. Het is een wat sportiever horloge en niet de allrounder die ik eigenlijk min of meer verwachtte. Dus ik had wat moeite met de manchetten. Nu is het met het thuiswerken en het nagenoeg niet meer dragen van een pak wellicht een ander verhaal, maar toen vond ik dat wel opvallend.

• Omdat de bovenkant en het bovenste vlak van de zijkant gepolijst is (en dat in combinatie met het sportievere karakter) werd ik wat huiverig voor bekrassen. De titanium versies zijn juist andersom daar is de brushing en polishing gewisseld. dus gevoelsmatig zou ik daar minder moeite mee gehad hebben.

Mijn twee centen. :wink:

10 likes

Klein merk, independent komt wss in maart met een iets kleinere maat als wat ze nu hebben… :zipper_mouth_face:

Ah, dus geen Grand Seiko gerucht. Bijvoorbeeld van een 40mm duiker :slight_smile:

2 likes

Nog steeds fijn op staal.

17 likes

Gewoon kopen. Prachtige kast, hi-beat uurwerk, super wijzerplaat, contrasterende secondenwijzer, het klopt allemaal. Tenzij je de lente versie neemt, die vind ik nog mooier denk ik.
Zit zelf ook naar enkele uit die serie te kijken. De kastvorm heb ik nog niet, maar een blauwe plaat wel.

1 like

14 likes

Nope. Geen gs. Mja weet niet of ik dat durf uit te geven. Ca 20k…… Heb ik ook enige rose goud opties voor… Ik hou op t topic te vervuilen.

1 like

Dit is toch geen GS afwerking, zo vol met krassen op de wijzerplaat :see_no_evil:

Overigens wel mooie krassen

7 likes

Atrocious!

1 like

Is dat niet onderdeel van t patroontje? :sweat_smile:

Ik vermoed ongeacht t merk als je dat onder een x vergroting legt je wel wat tegen komt…

Was of is er niet iemand op youtube dit dit maar al te graag doet? :wink:

1 like