Weet jij welke referentie dat is, ben wel benieuwd hoe die er uit ziet. Op 34 of 37 vind ik niets
@amusicar
Deze gouden plaat ziet er overigens op de renders van toen wel beter uit, vooral met het patroontje in de wijzerplaat. Maar nog steeds wel een, eh, anders.
Van de zwarte en witte zijn ook automaten. De SBGR017 en SBGR019, maar dat terzijde.
@Haaren De blauwe is een wat ouder model, zelfs met lume. de SBGF003.
En met een soort van Omega Seamaster band…
Juist de band moet erbij, dan is alles anders dan anders.
O ja, zeker. Alles bij elkaar een mooie combi.
Grappig, ik vind juist de 373 kast er “uit knallen” door gebruik van een , bijvoorbeeld zwarte krokoband.
Hear hear hear. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn
Ik ben toch bang dat men zich laat verleiden tot het kopieren van een te groot systeem. Ik zie ook wel systemen van JLC bijvoorbeeld waar je een paar mm uit kunt klikken. Dat zou een stuk beter zijn. Maar als ze dat zouden lanceren dan gaat iedereen weer zeuren dat het te weinig is. Dus dan doen ze misschien liever niks.
Ik hoor trouwens nooit iemand klagen over de passing van leren bandjes, maar juist die zitten me vaak net niet goed. Had die gaatjes nu iets dichter bij elkaar gedaan denk ik dan, want nu is te strak te strak en te los te los, en daar verander je niets aan. Ik heb nu bij een bandje een gaatje tussen twee andere gemaakt, maar dat is ook niet ideaal, want nu is er wel erg weinig leer over tussen de gaatjes.
Ik heb tot nu toe met stalen banden uiteindelijk een betere passing dan met leren.
Dat is de gemakkelijke oplossing.
Een leren bandje gaat naar de ronding van de pols staan en kunnen daardoor wat losser gedragen worden.
Die vlieger gaat idd niet op bij alle bandjes, daar heb je zeker een punt, maar bij een hoop wel.
En ik heb mezelf voorgenomen geen horloges meer te kopen zonder snelverstelling in de stalen band.
Ik hoor vooral niemand over de vlindersluiting.
Dat is met afstand de minst elegante oplossing.
Maar de modellen met het nieuwe werk zoals in de white birch zijn toch iets minder dik, of niet?
Toen ik hem kocht had ik het eigenlijk niet gedacht, maar de sbgw253 is een beetje mijn standaard go-to grand seiko geworden. Voor nu. Ik ben benieuwd hoe de credor spring drive die maandag komt zich hiertoe gaat verhouden.
Wat ik mooi vind aan de sbgw253 is dat hij scherp is met mooie cilindrische vlakken. De credor heeft eenzelfde soort kast, maar diens wijzerplaat en wijzers zijn een groot cirkelfestijn.
Ja dat klopt maar dat komt doordat de magic lever bij de nieuwe 9 series anders werd geplaatst en de wijzers dichter op de plaat zitten.
Twee nieuwe LE’s. Met voor het eerst ‘ever-brilliant steel’. Als ik de foto’s / renders mag geloven lijken de polished delen op de band iig minder bling en als dat zo is dan vind ik dat een zeer welkome verbetering.
Prijzen zullen wel weer sky high zijn… Edit : 9.5k / 10.5k
Heel mooi! Ik hou van kleur, maar die zwarte heeft een magnifieke plaat zeg.
Prijzen zijn idd pittig; 9500 - 10500 euros
Dit zal toch een vervolg moeten krijgen in normaal verkrijgbare modellen, ik ben nu al benieuwd.
Die SLGA013! Maar die prijzen ook . De foto’s blijven toch altijd vrij beroerd. Op de IG post zie je nauwelijks iets van de structuur van de plaat en doet het ‘wat gewoontjes’ aan.
Edit: The Grand Seiko Style is perfectly expressed in the new, slimmer case.
Ik ook. Ben wel bang dat vanaf nu nieuwe modellen allemaal in een hogere prijsklasse zullen zitten. Uit met de pret.
Ik denk dat het maar zo lijkt door de donkere foto’s. Ik vermoed juist dat hij meer bling is dan ooit door dat wittere staal
Hoe gaaf is deze?! Als het geel je tegensteekt en je wil deze ooit wil wisselen tegen een blauwe 005, ik ben je man