Laat je Grand Seiko zien VI

Ja helemaal mee eens! Ik vind daarom ook die beads of rice bracelet de mooiste band die ze hebben eigenlijk :smile: Ik moet wel zeggen dat de White Birch band echt wel significant anders is dan de overige bracelets. Heel smooth alle randjes, mooi afgewerkt, stevig, zwaar, het voelt echt high quality, maar een tikkeltje saai alleen. Oh en best makkelijk te sizen met een simpel schroevendraaiertje.

Bij de Seiko Boutique zeiden ze het wel mooi “als op de White Birch de band meer gepolijst was geweest of deze een extremere look had gehad, dan had dit afgeleid van alle details in de dial en de kast”. Daar kan ik mij wel ik vinden :slight_smile:

Alle GS GMT’s zijn te dik op de quartz na.
Helaas.
Misschien in de toekomst?

1 like

Wat is de reden dat de kasten zo dik zijn bij gs, ligt dit aan het uurwerk of houden Japanners gewoon van dik?

Ja, klopt. En dan ineens met wat raar en toevallig licht is het er ineens.

Hoe slecht wil je het licht hebben onder een led- schemer lampje. :sweat_smile:

Overigens is de wijzerplaat dan ineens grijs in plaats van pianolak zwart. Heel maf.

3 likes

Op die leren band isie echt mooi. De achterkant mag er ook zijn trouwens (hint!). Heel veel plezier met deze geweldige GS!

2 likes

Zekers. Ik ben dat al eens eerder hier tegen gekomen in 9 hoofdstukken over de Spring Drive:
https://www.grand-seiko.com/us-en/special/dream9stories/vol8/1/

Kan ik jou ook nog even lekker maken om eindelijk eens zo’n meesterlijk uurwerk aan je collectie toe te voegen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik had ze al gelezen, en in een kleine PB discussie met ome @koetsjh en een andere met ome @richardr was ik daar al op uitgekomen.

Dus ja. Zodra het opportuun is bestel ik een SBGA465. Bewust die, overigens.

Ik wil niet naar doen hoor, maar vraag je dat in het Rolex deel ook? Want een DJ 41 is ook gewoon 12mm dik, een DJ36 11,8 en een Explorer 39 doet ook 12. Voor wie nu denkt dat ze de datumpukkel mee rekenen… De OP 36 is 12mm dik.

De gemiddelde 40mm Spring Drive Grand Seiko is 12,3 of 12,8mm dik, terwijl een automaat als de SBGR315 gewoon 13mm dik is. Dat vind ik geen significant verschil ten opzichte van de concurrentie.

Voor wie nu denkt “hee, Rolex weer?”… De Omega Aqua Terra 38 is 12,4mm dik, de AT 41 zelfs 13mm. De Omega Globemaster 39 is ook 12,5mm dik.

Ze zijn niet ultra-thin, maar als je definitie van een sumo worstelaar zo mager is komen er veel van die mensen uit Zwitserland. :slight_smile:

4 likes

Hahaha ik snap de hint :smile:

Helaas slecht licht en een iPhone camera, maar toch. Ik vind de movement mooier dan de Overseas die ik had. Ja, die had een gouden rotor, maar de movement an sich van de White Birch vind ik er veel sierlijker en er beter uit zien qua ontwerp.

19 likes

Cross

15 likes

14 likes

Ben het helemaal met je eens.

Mensen die dit zeggen gaan het toch altijd doen :man_facepalming:t2:

Ik zit hier toch niet in het groen? Heb helemaal niets met dat r gebeuren.
Was gewoon een vraag uit interesse gezien vele de opmerking maken dat gs dikker is dan gemiddeld, daar zou een reden / filosofie achter kunnen zitten zoals met zoveel dingen bij gs.

Overdrijven maakt het vaak duidelijk en toevallig zijn Japanners verzot op sumo, u snapt het verband?
Dat dus.

1 like

De uurwerken dunner maken schijnt geen prioriteit te hebben gehad omdat servicebaarheid en accuratesse voorop stonden in de ontwikkeling. Ik las ergens iets dat bij de micro artist studio een bordje hing met een tekst van de strekking “maak mooie horloges voor kleinkinderen”.

Alsjeblieft, niet vousvouyeren. Da’s naar.

Maar ik heb toch aangetoond dat de GS horloges overwegend exact even dik zijn als die van Omega en Rolex? Blijkbaar zijn Japanners nou ook weer niet zo verzot op Sumo, want dan waren ze allemaal wel 14-15mm dik. :slight_smile:

Ik vond het meevallen. Was ook een gebbetje.

2 likes

Ook ik was hierin niet zo serieus, dit was gewoon een inkoppertje die ik niet kon laten liggen.

Met mijn SBGA001 heb ik er ook geen probleem mee, al zou een spring drive slim line ook fantastisch kunnen zijn. Ach zo blijft er altijd wel iets te wensen over…
Bedankt voor je antwoorden iig, komt er op neer dat het gewoon zo is en er geen focus op was, duidelijker kan het niet.

2 likes

En niet te vergeten: duurzaamheid. Vele onderdelen zijn net iets robuuster gemaakt waardoor het geheel ook weer wat meer volume inneemt.

1 like

Goeie! Dat ga ik vanaf nu ook over mezelf zeggen.

6 likes

Dit is een iets minder geslaagde versie van jouw staal-zwarte 6-12-GS, maar dan nog, eigenlijk moet je ze allemaal sparen:

2 likes

Ik doe mee. Zo duurzaam. Want mijn GS doet me niet aan een Sumo worstelaar denken, maar ikzelf… min de krachttraining. :slight_smile: Daarom @haaren… Sumo is een teer punt hier. :slight_smile:

3 likes

Ach maak je eigen niet dik, dat ben je toch al :rofl:

je geeft wel lekkere voorzetjes vandaag :soccer: :goal_net:

Ik moet zeggen dat ik deze 2 tone ook wel vind smaken, jammer dat hij in Japan is.

1 like

Ha, ja. Er is ook nog een blauwe met goud. Laten we zeggen, ze zijn wat, uh, drukker. :wink:

1 like