Laat je Grand Seiko zien VI

Toen ik in 2019 in Japan was, lag het nog in Azië in ieder geval.

2 likes

Dus deze mag hier :wink:

5 likes

Wat bijzonder. Die link naar 24/7 had ik zo snel niet gelegd.

1 like

Het heeft bij ook even geduurd voordat dat kwartje viel. Ik dacht eerst dat gewoon willekeurig wat cijfers hadden uitgelicht. Maar toen snapte ik het. 24/7. En ik vind het idee van de continue tijd 24/7 ook mooi passen bij spring drive.

Maar ‘bijzonder’ inderdaad.

2 likes

Ik zeg ja. Volmondig. Er staat Grand op. Er staat Seiko op. Dan staat er dus een soort van Grand Seiko op. En die twin quartz Seiko’s zijn sowieso cool. Ik zou een Twin Quartz Superior in dit topic ook niet vinden misstaan, maar ik ben dan ook een liberaal heerschap. :slight_smile:

Die is natuurlijk zo courant als een betonnen muur, maar ik vind 'm super. Zelf zou ik 'm niet snel kopen, maar de implementatie van datumvenster en power reserve zijn op elkaar afgestemd, het werkt goed met de cirkel in het midden van de plaat en op één of andere manier is het gebalanceerd terwijl het heel vreemd is, allemaal. Maar dat daar dan die rete, rete strakke lugs en band onder prijken, en aan de achterkant dat uurwerk… Ik vind het oprecht een erg vreemd horloge. Maar wel lekker.

3 likes

Op deze pagina is ook nog een mooie foto te zien van een gouden TV-kast Grand Seiko uit 1971, waar de eerste echte snowflake dial blijkbaar in zat. @PowerReserveFan, lees je nog mee? Ik vond het een mooi weetje.

3 likes

Goed verwoord. Dat gevoel had ik ook. Vandaar dat hij toch al lang op mijn lijstje stond. Maar ik kwam steeds niet de juiste tegen. Hier ga ik vast op inleveren als hij ooit weer doorgaat, maar ik moest er toch eens eentje hebben. En bij deze stond dat ze hem in originele staat hadden gehouden, “polijsten kan altijd nog” stond er. En ik heb liever een eerlijke kast dan een gepoetste kast is mijn ervaring, dus heb ik het maar gewoon gedaan.

Misschien komt er ooit wel eens een topic waarbij ik allemaal driehoeken en lijnen in de wijzerplaat ga tekenen zoals @koetsjh die ooit de gulden snede in zijn Panomatic zag, om de balans te laten zien. Ik zie al wat figuren ontstaan.

2 likes

Eindelijk… na al die tijd in dit topic m’n eerste Grand Seiko :smiling_face_with_three_hearts:

Zoals elke GS, zoveel mooier in het echt. Het patroon op de dial verandert letterlijk elke seconde en met elke minimale beweging. Echt zo mooi :slight_smile:

52 likes

De knoop doorgehakt. Prachtig! Dit horloge verdient wel een uitgebreidere NA met foto’s van elk mogelijke hoek als je het mij vraagt. Dat deed je niet, maar ik zeg het toch.

2 likes

Schitterend horloge! Net mij Rolex Explorer Grail gekocht maar de GS is het volgende project om voor te gaan sparen en dan specifiek dit model :heart_eyes:

2 likes

Prachtig, veel plezier ermee :+1:t2:

1 like

Prachtig horloge!

Dit, een dergelijk horloge verdient een NA topic!

1 like

Ik moet nog een beetje wennen aan de nieuwe urenwijzer maar wat een beauty :heart_eyes:

1 like

Op foto’s wordt het ook erg uitvergroot :slight_smile: In het echt is zo’n urenwijzer echt miniatuur :smile: Je moet hem eens zien!

Hahaha het heeft lang geduurd maar eindelijk ja. Ik zal kijken of ik de tijd er voor kan vinden. Hij is erggg moeilijk te fotograferen en door de continue mist buiten is er ook geen fijn licht. Maar er komen sowieso wel foto’s langs :smile:

Nog een paar compleet andere foto’s dan. Zo is hij bijna grijs met spikkels.

Met grauw weer in de buitenlucht zie je het patroon weer extreem onder bepaalde hoeken.

En alvast gekeken hoe een Hodinkee strap er op zou staan.

Hij heeft ergggg veel gezichten en dat is precies wat ik zocht! Nooit saai :smiling_face_with_three_hearts:

27 likes

Op leer ook heel mooi!

Prachtige aanwinst!

2 likes

Oef die leren band maakt het horloge erg mooi! Het legt het accent meer op de wijzerplaat. Ik vind dat die stalen (titanium?) band dat een beetje wegneemt.

Prachtig horloge :v:

2 likes

Ja klopt helemaal. De dial springt er dan nog veel meer uit en een blauwe band pas ook weer erg mooi bij de blauwe seconden wijzer :slight_smile: Maar ik zit nu echt in een bracelet fase met al m’n horloges, dus eerst daar van genieten en dan over een tijdje experimenteren met leer en suède :smile: Alleen dan wil ik ook weer een GS deployant clasp….

Ik zie de SBGE269 bij Watchbox reviews. Ok het is een GMT automaat, dus niet de dunste, maar zo’n enorme bezel-verhoger als hier gebruikt is, is voor mij echt teveel:

1 like

Ik heb zelf aardig wat GS horloges gehad, maar de bracelet vind ik dan weer niet zo geweldig als de kasten en wijzerplaten. Ook het passend maken was steeds weer een gedoe. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar leer. Zelfs de alom verguisde band en sluitingen van de SBGA407 vind ik prima te doen.

2 likes

Was me ook al opgevallen! Die zijn heel mooi van voor gezien of in de etalage, maar dat lijkt me inderdaad veel te dik voor zo’n elegance collection. Een SBGM221 heeft er ook een beetje last van, maar toch een stuk minder:

Spring drive GMT is maw veel te dik voor deze kast…

4 likes