Mijn credor is nu al binnen uit Tokio. In zeer goede staat, erg compleet. En ja zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei: zo courant als een betonnen muur. Maar wat is dat spring drive uurwerk lekker! En de band is mooi hoor. Ik zal eens kijken hoe ik zo’n gifje maak van een wrist roll. Ooit komt er een NA van deze blauwe maan secondenwijzer, maar voor nu een plaatje van dit “aparte” / “bijzondere” horloge om de pols:
En ik vindt hem prachtig!
Ben benieuwd naar je NA en eens irl te zien.
Geweldig man. En wat zijn die lug / end-link / bracelet facetten toch strak. Mooi mooi mooi. Over de wijzerplaat denk ik nog steeds hard na. De secondenwijzer is natuurlijk wel een klassiekertje. Maar dat uurwerk. Tja. Mooi hoor.
I like. Gewoon een heerlijk eigenwijs horloge.
Aan de ene kant speels/gimmick door de 24/7 en de plaatsing van de sd meter. Aan de andere kant fraaie afwerking met de ringen en natuurlijk de seconde wijzer.
Wat ik nog ontdekte, ik had het al eerder eens gelezen maar was het vergeten, is dat de Eichi 1 dezelfde 2-4-7 op zijn porceleinen wijzerplaat heeft. Met de cult status die de Eichi 1 gekregen heeft vind ik dat wel een mooie link:
De lugs van de mijne lijken van de zijkant trouwens ook identiek aan die van de Eichi 1:
Hoe krijgen jullie contact met SoloJapan? Heb een aantal keer geprobeerd te mailen maar krijg steeds een geautomatiseerde mail terug dat het bericht niet bezorgd kan worden… ik wil ook plaatjes in dit topic kunnen zetten!
Zeer fraai
Geen idee, ik heb 2 jaar geleden een mail gestuurd en zit nog steeds op een antwoord te wachten…
Heb uiteindelijk op een andere manier mijn target te pakken gekregen dus de noodzaak was er ook niet meer.
Wat heb je op het oog?
PB maar even. Ik heb z’n mobiele nummer. Whatsapp gaat prima.
Ik heb het nog eens bekeken en gelezen, en ik vind misschien de Eichi I mooier dan de Eichi II, zo achteraf. Hmmmm. 25 op de wereld. En niet goedkoop om mee te beginnen. Het blijft een onvervalste onbereikbare grail.
Binnenkort weer!
Ik heb een GS dealer in Tokyo, waar ik eerder eens iets gekocht heb, gevraagd naar de SLGA013. Hij gaf aan dat alle exemplaren reeds gereserveerd zijn. Alweer uitverkocht dus.
Heb jij er 1 gereserveerd Vierport?
Ik heb via Facebook geprobeerd en hij reageert binnen 1 dag. https://www.facebook.com/soloJapan.watches/
De prijzen zijn wel aantrekkelijk. Bijvoorbeeld SBGH273 voor €5600 inclusief verzending vanuit Spanje. De SBGA211 (snowflake) voor €4500,-
Nee joh…ver buiten mijn budget.
In het kader van ronde banden en rechthoekige lugs…
Ik kwam deze foto tegen en als je het ziet word je er ook niet vrolijk van voor een kleine 10k.
De prijzen gaan overal omhoog helaas. GS probeert zichzelf wat hoger in de markt te zetten, dat is duidelijk. Enkel de instappers blijven staan, de rest gaat eruit vrees ik. Daarom: pak snel die SBGA283 nu die nog in nieuwstaat is en gewoon koesteren. Een Spring Drive onder 3k wordt binnen afzienbare tijd een zeldzaam goed
Dat is inderdaad niet om aan te zien. Weeral dat hergebruiken van bandontwerpen… elke kastreeks zou toch zijn eigen band mogen hebben. Als instapmerken zoals Oris bv voor elke reeks een eigen stalen band hebben, waarom doet GS het dan niet…
Kappen nou heh.