absoluut!
Ik zit eerder met de aantrekkelijkheid van de uurwijzer in m’n maag. Ik kan maar niet wennen aan die Star Destroyers.
Welkom bij de club. Velen met jou. Althans, iets agressiever getaperd.
Ja, en het is zo bizar. Die wijzerplaat is echt niet in de juiste kleuren op foto’s te vangen. Het is geen wit, geen zilver, het is geen champagne, ook niet echt een goudzweem en eigenlijk alles ook weer wel. #ikweethetniet
Dan denk ik toch dat ik deze band in het zwart mooier zou vinden.
Pohhhh, die combi met die band ook
Erg mooi!
Mocht iemand nog in de buurt van Den Haag de sbga413 willen bezichtigen dan kun je bij Van Willegen terecht. https://www.juweliervanwillegen.nl/grand-seiko-62g-shunbun-spring-drive-sbga413-40mm
Ze hebben maar 1 op voorraad.
Soms moet je ook niet teveel lezen, maar goed. Na doorspitten van de GS topics kwam ik het verhaal over “spleetgate” tegen. En inderdaad, ook mijn GS heeft dit euvel. Vooral tussen 6 en 7 uur indices.
En als we dan toch aan het checken zijn: ook de datumwissel gecontroleerd. Die wisselt wel in 1 knip van het oog, maar dan 1,5 minuut na 00:00 uur. Is dat bij jullie echt stipt om 00:00 uur, of ook iets ervoor of erna?
Als hij dan toch weg moet, dan gelijk alles maar fixen.
Balen dit.
Hoeft toch niet… Zou het lekker zo laten (tenzij je vaak vanuit dezelfde hoek de tijd probeert af te lezen )
GS wordt verkocht als perfectie, dus dan moet dat ook wel enigszins in de buurt komen.
Vooral die kieren gaan me nu storen.
Volgens mij is dat meer een label dat de enthousiastelingen (waaronder ik) er weleens opplakken. Maar het is toch geen marketing slogan?
Eens gezien… ik ken het. Ik had precies hetzelfde met het niet altijd de index perfect raken van de secondewijzer op mijn SBGN005. Ik heb er meerdere bekeken, niet een doet dat perfect (van de 4 die de juwelier bij zich had). Nu stoor ik me er niet meer aan. Daar adverteren ze notabene wel mee.
Dit euvel fixen ze toch gewoon? Mocht je het na 2 weken nog vervelend vinden, laten maken. Anders lekker laten zitten.
Voor wat betreft de datumwissel wordt kennelijk “binnen 5 minuten na middernacht” aangehouden. Dus daar kan ik niet over klagen.
Changing the date display in the blink of an eye.
(…)
The task of aligning the Instant Date Change Mechanism to occur precisely at midnight falls upon Seiko’s skilled craftsmen, who painstakingly set the mechanism by hand. In order to ensure that there is no situation in which the change occurs prematurely, the mechanism is set to activate within five minutes of the midnight.
Kan ik dan wel mee leven.
Maar die kieren, dat hoort niet. Tenminste niet in deze prijsklasse. En dat Grand Seiko daar ook zo over denkt is aangetoond door het onder garantie herstellen van dergelijke imperfecties.
Op de Grand Seiko site is bijvoorbeeld het volgende opgenomen.
Beautiful watches of exquisite Japanese craftsmanship
(…)They plate and coat the base plates and, after the cutting and drilling processes, they assemble each part, including the indexes and hands, by hand. Even the tweezers and other instruments used by the watchmakers to place each part in just the right place are specialized tools that are customized and adjusted by the craftsmen and women to maintain their precision and to suit their particular handcraft styles.
Een gladde verkoper zou kunnen zeggen “de wijzerplaat zit toch in de kast, dus op de juiste plaats”. Maar ik kan me dat bij Grand Seiko totaal niet voorstellen.
Zijn er al HF-leden die de kieren hebben laten herstellen en hun GS al terug hebben gekregen?
Hoe was het resultaat, en wat was de verwerkingstijd?
Mijn sbgn is een tijdje geleden op retraite geweest in schiedam en ik heb het idee dat de seconde wijzer nu spot on is.
Wellicht dat ze er naar kunnen kijken als je een batterij wissel laat doen?
Eens, helemaal eens. Volgens mij zijn de doorlooptijden een week,of drie/vier. Dus snel opsturen en dan weer genieten
Dat is na 3 jaar toch?
Ik weet niet of ik daar op ga wachten. Wellicht in mei maar eens kijken, heb dan toch een paar dagen vrij.