Laat je Grand Seiko zien VI

Als het zaadje eenmaal gepland is… :grin:

1 like

Tsja, die kans bestaat.

:joy:

Ja, daar zeg je zo wat. :thinking:

Tsja, en nog eens, tsja. De prettige bijkomstigheid is dat ik momenteel het budget zonder verkopen niet wil vrij maken. Net een verbouwingsofferte getekend, dus de pot is een eind leeg. Dus dat geeft een hoop rust. :joy:

Tenzij er natuurlijk ineens een aantal HF-ers op mijn huidige set gaan bieden, maar ik denk dat dat meevalt. :slight_smile:

1 like

gewoon lelijke dingen die GMT’s

16 likes

Het wordt saai om de pols.

14 likes

Gewoon doen! En ik vind de prijs die @Hans vraagt ook best schappelijk moet ik zeggen. Ik moet er alleen echt geen GS bij hebben. Ik heb er al veel teveel. Maar een Iwate wijzerplaat ontbreekt nog… Maar ik heb er al veel teveel, dus ik ga het zeker niet doen. Maar als dit voor jou “alles is wat je wilt” waarom dan wachten? Het enige argument kan zijn (op geld na dan) dat ik vind dat de 44GS kast niet klein valt, en dan ook nog een GMT met een bepaalde dikte, dat moet je pols wel aan kunnen. Voor mij zou hij te fors zijn ben ik bang.

3 likes

Tja. Waarom niet? Als dat je ultieme horloge zou zijn.

En hij is erg mooi. Ik zou de zwarte slachtofferen, maar de champagner niet. Een heer van stand moet 1 dress horloge hebben naast z’n sporthorloge. :slight_smile:

5 likes

Ja die van Hans is ook absoluut, absoluut mooi en een hele mooie prijs, maar geen lume.
Die ik postte is de SBGJ255 Limited met lume en zonder Iwate plaat. En niet de SBGJ201

Qua dikte kan ik hem wel hebben. De SBGR305 destijds was minder dan een halve mm dunner.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar helaas gaat den bruine da nie trekken m’n jong. Op chrono staat 'ie voor € 6.999,-- en da’s veul geld naast een verbouwing, zeker als je list ook nog eens in aanmerking neemt. Om met jou te spreken :wink: : € 8.500,-- ball’n.

2 likes

De Spring Drive GMTs niets voor je Jaco?

1 like

:+1:

1 like

Oh ja, ik had niet door dat het een andere was. Maar voor mij geldt dat als ik moet kiezen tussen lume of een Iwate wijzerplaat, ik voor de Iwate wijzerplaat zou gaan. Maar de gelumede GMT wijzer is wel weer heel mooi. En het blauwe GS, en de witte wijzerplaat.

En het titanium van de SBGJ255 is wel weer fijn qua gewicht. Ik heb titanium wel eens ‘te licht’ genoemd, maar bij de snowflake die ik een tijdje had vond ik het toch heel fijn.

Alles bij elkaar: lastig!!!

4 likes

Doen! En laat me weten hoe het bevalt :grin:. Wel type is dit?

2 likes

Dit is om voor te sterven. Kan iemand me de modelnummers herinneren?

16 likes

De nieuwe SBGE269 heb ik besnuffeld (en om de pols gehad) maar die is wel heel dik en ik denk op termijn ook best druk.

En anders kom je weer op de SBGE205 en 2011 uit (als enige op staal, zonder dikke bezel)

Het lume ding is natuurlijk sinds jaar en dag mijn mafketel ding, want ik heb het de afgelopen maanden voor geen meter gemist.

1 like

De SBGJ255 Limited

1 like

Volgens mij weet je het antwoord al op deze vraag of ‘brainfart’ :wink:

Mijn collectietje is samengesteld op basis van het gebruik.

Business casual, overhemd en pak: SBGW231
Casual (meestal): SBGV245
Vakantie, BBQen enz. : SPB153
Speciale momenten of punt 1: Gold Cap 45GS vintage
Klussen of tuin werken: Casio

Succes met je zoektocht naar de perfecte one piece. Met een pistool tegen mijn slaap zou het de SBGW231 worden met heel veel verschillende banden en stiekem de Casio voor erbij. Daar ga ik al…

4 likes

Nee toch? Zolang je ervan geniet en het geld niet direct nodig is?

14 likes

Dat is mijn pols en ex horloge. En ik leef nog. :sweat_smile:

sbgw255 met een sbgw235 bor band

4 likes

:+1: Lang geleden alweer :grin:

1 like