Gewoon een plaatje, omdat die zo vet is. Een van de betere wijzerplaat + wijzer combi’s wat mij betreft.
Erg mooi.
Daar ben ik niet zo’n held in. De blauwe is ook van een maat
deze is wel super lekker
Prachtig.
Hier nog even een lezing voor de Horological Society, waar Grand Seiko mannen uitleggen hoe de nieuwe dual impulse escapements werken in die nieuwe mechanische Grand Seiko uurwerken. Ze gaan ook door de free sprung balance met de GS implementatie van een Breguet overcoil.
Video is in z’n geheel een tikje droog, maar verder prima.
Highlights van het nieuwe hi-beat uurwerk in de notendop:
- Breguet overcoil free sprung balans
- Dual impulse echappement
- 1mm dunner dan de 9S85
- 36.000 bph
- In hoogte verstelbare volledige balansbrug
- Volledig horizontale tandwiel opstelling
- Dubbele veerton voor 80 uur power reserve
- Instant datumwissel
- Verlaagd liggende kroon om zwaartepunt te verlagen
- Verbeterd opwind-mechaniek voor wanneer je de kroon gebruikt
- Reverser gear systeem in plaats van magic lever voor bi-directioneel automatisch opwinden
Ik geloof dat ik er één wil hebben.
Ja dit uurwerk is een geweldige stap vooruit voor Grand Seiko.
De 80 uur power reserve is ook mooi. Want ik merk toch altijd weer dat de 72 uur van het 9R spring drive uurwerk (en ook van het traditionele 28.800 uurwerk) erg fijn is. Je hoeft er dan een paar dagen niet naar om te kijken. Terwijl je met minder power reserve hem eigenlijk maar maximaal 1,5 dag kunt laten liggen voordat je hem bij moet opwinden om met een gerust hart te kunnen gaan slapen.
De bestaande high beats hebben maar 50 uur power reserve ofzo. Dan kun je hem eigenlijk maar 1 nacht/dag/nacht niet dragen voor hij weer om moet. En deze 80 uur van dit nieuwe uurwerk is echt een stap vooruit. Afgezien van al het verdere moois. Nu nog een power reserve meter zoals op de spring drives. Want hoe weet je anders of je hem vol weglegt???
Overigens: Op 1:03:05 in die video laten ze horen hoe het nieuwe T0 constant force tourbillon uurwerk klinkt. Funky. En met 0,5 sec per dag variate over een 14 dagen test. Dat is nogal wat.
Maar hoe je dat weet… Tja. Ik heb teveel horloges om zelfs met 80 uur power reserve te kunnen zeggen dat ze nog lopen wanneer ik ze weer om doe.
Die is geweldig. Hopelijk komt die hier nog een keer, al heeft hij qua kleur wat overlap met de Snowflake.
Edit: ik open net Chrono om deze even te zoeken, staat hij als eerste in de suggesties…
Ik ook, maar meestal heb ik er twee of drie ‘lopend’ en wissel ik die af. En dan is het fijn als je er eens eentje gewoon twee dagen kunt laten liggen zonder er naar om te kijken en dat hij dan nog netjes loopt ipv dat je er elke dag een zwengel aan moet geven.
Prachtig!
14mm dik?
Diameter 39.5mm Lug-to-lug 46.9mm Thickness 13.7mm
Even een korte vraag. Ik zit te kijken naar een GS uit de VS, nu weet dat ik uit Japan rekening moet houden met 25% extra kosten. Is dit voor de VS het zelfde?
Ja. En over zowel de aankoop als over de verzendkosten…
Tsja, ik ben tevreden ben over mijn collectietje, dat vooropgesteld.
Maar mijn aloude zoektocht in het achterhoofd om de ultieme GS te vinden… Een GS aan de casual/dress-kant, én wat meer functionaliteit biedt (waterdicht, schroefkroon, datum, optioneel GMT complicatie), maar geen dikke “duikerachtige” bezel heeft én, vooral, LUME! heeft
Oftewel, de zoektocht naar de one-piece collectie, zeg maar, speelt bij tijd en wijle nog steeds op.
En dan helpt dit natuurlijk niet.
Heeft alles wat ik wil én is een GS en een 44GS-kast…
Dus hop, mijn hele collectie weg, alles eruit, van GS tot Tissot/Edox, etc. Deze aanschaffen, account bij HF opzeggen en nooit meer naar andere horloges kijken?
Zucht.
Geheel eensch. Staat prominent in mijn mapje horlogefoto’s op mijn telefoon. En de criteria zijn streng om in dat mapje te geraken!
Daar ga je denk ik spijt van krijgen.
Het lijkt in ieder geval aan alles te voldoen van je wensenlijst, wat is je gevoel erbij? Als je denkt; “Dit is HET horloge!”, wat mij betreft niet twijfelen en doorpakken.
Op z’n minst dan nog wel een NA maken
Prachtig die 44GS GMT. Maar dan heb je weer geen dressy piece meer om te dragen op de betere gelegenheden. Dit is toch wat te opzichtig dan… En misschien is hij ook net wat te mooi voor op vakantie?
Samengevat: een one piece collectie bestaat niet imho
Verder zou ik zeggen: als je de polsen ervoor hebt, doen! Wat een knaller