Stukken beter zeer fraai horloge.
Hartstikke mooi! Ik zou zelf de dikke vouwsluiting eraf halen, en de pin/buckle op een mooi ander bandje zetten.
Hi all, weet iemand een goed artikel / toelichting over de verschillende bracelets die op moderne GS’s worden gebruikt? De vorige twee posts zijn mooie voorbeelden van twee verschillende versies die ik langs zie komen - de standaard 3 link (of is het een oyster?) en de bracelet die volgens mij op de heritage of JDM modellen worden gebruikt met streepjes zaratsu. Daarnaast hebben als in het goed heb sommige sport modellen ook nog een bracelet met een sluiting met micro adjust. En volgens mij zijn er nog veel meer.
Polletje om aandacht te genereren :
- Standaard
- Standaard met zaratsu streep
- Anders, nl…
0 stemmers
3-piece
3-piece metaal/ceramic
3-piece die er uit ziet als matte 5-piece (nieuwe 9S)
5-piece
5-piece met verstelbare sluiting (GMT modellen)
5-piece met ratchet sluiting (Duikers)
Beads of rice
H-link (Godzilla/Lion kasten)
Dan heb je nog de band die op die van Jaco zit, maar die is al een tijdje uit productie
Een mooi lijstje.
Ergens ben je de band op de nieuwe 9S modellen vergeten denk ik? Dat zijn volledig geborstelde 3 piece die er met een ingestansd randje uit willen zien als een matte 5 piece?
Ah ja, die had ik gemist.
Zijn dat geen echte 5-piece banden? Voor die prijs?!
Waanzin
Ik werd geroepen?
Een 6-piece band want de “moertjes” en het “buisje” zijn “los”. Of, als we het schroefje ook nog mee tellen én het borg ringetje binnenin, dan zitten we op een 8-piece. Dus ze kunnen het wel daar. En ja, de kanten van de “moertjes” zijn Zaratsu gepolijst.
En vergeet trouwens het bouwpakket, de band, van de SBGX3xx serie overigens niet. @ElChueco weet er ook alles van gok ik.
Een ex:
Ik mag sinds gisteren hier ook meedoen
M’n eerste GS en moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over look & feel. Schitterende horloge, een echte grab-and-go schat ik zo in. Ben ook verrast door de wijzerplaat, dacht dat het zwart was maar is echt een hele mooie donkerblauwe sunburst . Erg content mee moet ik zeggen. Voor nu een snelle wrist shot, betere foto’s volgen nog wel vermoed ik.
Mooi man! Gefeliciteerd
Gefeliciteerd. Ik heb deze ook gehad en hij lijkt vaak zwart inderdaad. Er is ook een echte zwarte versie, misschien dat je daar eens foto’s van gezien hebt en daarom dacht dat deze ook zwart was.
gefeliciteerd
Ik kwam een youtube kanaal tegen van een jongen die goede heldere rustige reviews maakt, deze geeft echt een fijn overzicht met goede beelden van de SLGA007, maar hij heeft ook andere van Grand Seiko. Het startplaatje en de titel zijn niet zo goed, maar de review zelf vind ik heel fijn om te kijken. Een ontdekking voor mij dit kanaal, hij werkt bij een GS AD in New York:
En wat vind je nu van de plaat?
Klopt! Ik had idd foto’s van de zwarte editie gezien en dacht dat bij de zwarte verzie de GMT aanduiding en wijzer rood was en bij de blauwe Oranje. Omdat bij die ik gekocht hebt de foto’s zonder sunburst zijn en rode letter heeft dacht ik dus dat het de zwarte wijzerplaat uitvoering zou zijn. Maar donkerblauw met rood is ook echt een top combi
Ik ben vooral verrast dat die GMT’s wegvliegen, terwijl de… Vele malen mooiere 007 te koop blijft staan. Mensen hebben écht geen idee, maar die draagt veel mooier & ik vind het ‘veel meer GS’ om de pols.
Maar gefeliciteerd.
Veel plezier ermee alleszins! Grappig dat je dacht dat het de zwarte was, maar ik heb niet de indruk dat je teleurgesteld bent. Ik heb ze beide gehad en in de blauwe zit veel meer “leven” dan in de zwarte, mijns inziens is het de mooiste van de 2. Een GS sunburst is iets dat je om de pols moet gehad hebben!
Je herkent ze het vlotste aan de witte datum trouwens, bij de zwarte is die zwart
Dat kan best, maar deze GMT’s dragen veel sportiever en compacter. Het is maar wat je zoekt. Ik snap de aantrek wel… Maakt jouw 007 niet minder mooi natuurlijk
De plaat komt hier goed uit op de beelden. Ik snap hem ook wat beter nu ik mensen hoor zeggen dat de plaat het idee geeft van water. Dan kan hij er onder verschillend licht ook verschillend uitzien.
Obv deze video zou ik hem wel op afstand durven kopen. Maar obv eerder geposte foto’s weer niet.
Ik had er eentje kunnen reserveren bij de GS boutique in Parijs. Maar die gaven geen geld terug als ik hem toch niet zou nemen. De boutique in Amsterdam wel, maar daar waren alle exemplaren al besproken.
En ik heb al de sbga105, met een speciaal spring drive uurwerk en een blauwe plaat met een beetje goud, dus het was ook wat dubbelop. Dus uiteindelijk heb ik hem niet gereserveerd.