Laat je Grand Seiko zien VI

Ik zat weer naar mijn GS te staren toen ik die even opzij gelegd had daarnet. Het is niet te bevatten op een foto wat het licht doet met die markers. En van sommige horloges zou je willen dat hij net wat dunner of kleiner was…. Maar hier komen de rondingen en de Zaratsu hoogglans net tot hun recht door de grootte. En om het af te maken, een dopje op de secondenwijzer :sunglasses:

Dit blijft toch veruit mijn mooiste stuk! :grinning_face_with_smiling_eyes:

24 likes

Dat gevoel heb ik ook altijd. Ik had twee dagen mijn Hamilton intra-matic 38 om, een horloge van wat is het 600 euro ofzo? En ik dacht even dat ik eigenlijk al die dure GS niet nodig had, want dit was toch prima? Tot ik nu net mijn sbgw253 handopwinder weer om heb gedaan, en dan blijkt dat met elke blik die je er op werpt de GS een niveau of 10 hoger te zitten. Een genot om naar te kijken.

19 likes

Midnight Blue op een donkerbruine Croco Suède

en een gedopte secondewijzer, hoe kun je zonder?

17 likes

:rofl: :rofl:

3 likes

:joy: het kan. Nog een paar uur en dan weer thuis, tot die tijd afzien met de SBGN005 zonder dopje… (zie wat posts terug)

2 likes

Veel sterkte! :laughing:

Die van jou is inderdaad misschien nog moeilijker dan mijn SBGA om op foto vast te leggen. Mooi te zien dat je er ook zo van kan genieten! Het zit hem in de kleine details en de fenomenale afwerking :slight_smile:

4 likes

Overigens, het kan altijd gekker natuurlijk. 't Is dat ik even op het webz aan het struinen was, maar deze kende ik niet. De SBGW263 in platina (ook de wijzerplaat dus), uitgebracht in 2020 en gelimiteerd tot 20 stuks. Wel een “gewone” handwindert.

9 likes

Speciaal voor tesla fanaten?

3 likes

Haha, ik denk het. 't is nu ook niet zo dat ik het heel mooi vindt persé

1 like

Wmuua valt een beetje tegen.

1 like

Één van de favorieten vandaag, SBGW231

26 likes

Ik kwam net deze jubilee band tegen. Aftermarket van strapcode. Ben zelf niet zo’n fan van strapcode, maar die jubilee staat best goed.

.
.

Naar @El_penumbra hebben ze ook geluisterd. Een endlink die de kastvorm volgt :wink:

19 likes

:nauseated_face:

Hmmm, dat onderste vind ik wat hoekig ogen waardoor het horloge als geheel heel lang gerekt en lomp lijkt. Dan vind ik optie 1 nog beter denk ik.

3 likes

Zo zie je pas weer goed dat Grand Seiko op alle details kwaliteit biedt. Want als Strapcode een band aanbiedt, dan zie je gelijk dat het niet het niveau van GS haalt. Natuurlijk is GS een stuk duurder, maar ik vind dat goedkoop zijn op zich geen criterium is. Mooi en passend komt eerst. En dat kost dan blijkbaar ook het nodige.

Leuk dat Strapcode iets maakt, maar een originele GS band is beter in balans en meer passend bij het horloge. Eigenlijk is voor mij een band onlosmakelijk met een kast verbonden. Ook bij leren banden komt het nauw.

4 likes

17 likes

Weer thuis, dus weer een GS met secondewijzerdopje. Leuk ook de reflectie van de secondewijzer. Titanium draagt nog comfortabeler dan het RVS van de SNGN005.

13 likes

Lag in de winkel in Parijs afgelopen zomer. Is een flinke glimmert!

1 like

30 likes

Grappig dat ze een doosje links op de kop hebben getikt en misbruikt. :wink:

maar met @amusicar eens, je ziet wel verschil. In ieder geval wel een mooie poging.

5 likes