Laat je Grand Seiko zien VI

Belachelijk.

En die afwerking…:heart_eyes::ok_hand:

3 likes

Geruild met Jaco?

Prachtige GS is dat!

3 likes

Geruild voor de GMT? Zou het?

2 likes

Yep. :grin::joy:

7 likes

Mooi man…van harte. :ok_hand:

1 like

Wow. Ik had bij @koetsjh toch het idee dat deze handopwinder zijn GS to end all GS was. Maar het flippervirus heeft weer toegeslagen. Het zijn beide fantastische GS denk ik.

2 likes

Ik had even gemist dat Grand Seiko de twee nieuwe high beat en spring drive uurwerken in een 44GS kast gestopt heeft en er 2 limited series mee heeft uitgebracht. Wel mooi, maar als ik GS was geweest had ik de nieuwe uurwerken alleen in de nieuwe 9 serie kasten geleverd.

5 likes

De 11,7mm dikte is wel een grote verbetering

4 likes

Hah, tsja, @Hans “groeit” meer naar dressers, kwamen we tot de conclusie en ik blijf meer trekken richting de dressy sportswatches.

Als destijds dit horloge bij Brunott gelegen had, had ik denk ik toch hiervoor gekozen.

Los van dat, de nieuwe SBGJ255, met lume, is dan bij nader inzien toch té.

Dus ik denk dat deze voor mij het beste van mijn (ex-)GS-werelden tot nu toe is.

Eh, gezien mijn GS historie… :see_no_evil:

Van links naar rechts een soort van tijdlijn.

27 likes

Potverdrie wat is die GMT mooi Jaco. :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Absoluut.

En dan te bedenken dat ik op het webz ook gelijk één van de mooiste foto’s gevonden had en die al een tijdje in een mapje had staan. En nee, het is geen tekening of overdadig bewerkte foto. :heart_eyes:

33 likes

25 likes

24 likes

Nee, liever niet. Hup overal die nieuwe uurwerken in en wat minder goudkleurige accenten graag.

6 likes

Mijn opmerking was meer een frustratie van weer een nieuwe combi van kast, wijzerplaat, uurwerk in de GS lineup, waarmee het aanbod weer minder overzichtelijk wordt.

1 like

Eerste GMT met een nieuw movement…? Staat geen 5d bij, ze zullen toch niet weer eens de oude gebruiken?

9 likes

En hoe groot zou die duiker zijn? Lijkt niet (veel) groter dan de GMT…

Lijkt op 41-42 mm. De chrono zal wel 44 zijn.

1 like

Zeer fraai die GMT. Volgens mij heb ik die destijds bij Van Willigen ook nog omgehad toen ik de Snowflake kocht. Heel erg mooi, maar op mijn pols wel een tikkie aan de dikke kant. De kast van de Snowflake valt mooier op mijn pols dan de 44GS kast.
Indrukwekkende GS lijst ook overigens. Zou deze dan de laatste zijn? Ik kan me met al die prachtige modellen dat nog niet voorstellen.

2 likes

Cross postje, weer de Snowflake vandaag. Even de gangreserve bijvullen op deze mooie dag.

16 likes