Ik heb sinds afgelopen week een GS quarts. Ben er erg content mee, al viel me wel iets op/tegen. Gezien de hoge afwerking had ik verwacht dat de secondewijzer spot-on op alle seconde markers zou ‘vallen’ cq. uitgelijnd zou zijn. Echter is dat bij een deel niet strak. Hebben anderen dit ook/hoort dit er bij?
Heeft mijn SBGN005 (GMT Quartz) ook wel wat. Al is het moeilijk te beoordelen omdat de secondewijzer zo hoog boven de indices hangt. Er lagen bij het kopen 5 Quartz modellen op tafel, alle GMT’s hadden dit. Ik heb me er een paar maanden aan gestoord, nu niet meer. Het mooie bewegen van de secondewijzer zonder backlash maakt het weer goed.
zeg nu zelf …
hij is toch gewoon p…
Pet…Peanuts…Penoze…?
Perfect…it is
Klopt, de GMT’s lopen zelden helemaal op de seconde. Na een tijdje zie je het niet meer tenzij je erop let, vooral door de hoog liggende wijzer. @vierport wist me onlangs nog te vertellen dat 9F vaak niet op de markers lopen. Je zou het niet verwachten van GS, maar goed.
Ze lopen inderdaad wel heel strak verder
Graag gedaan! Meteen een hele lekkere foto! geniet ervan!
Dit dus, ik heb het ook wel eens gedacht @Jroelie maar heb ook het idee hoe ik er op kijk en als ik dan weer bij de kwart en half kijk kan ik geen scheve wijzer ontdekken. Kan dus ook gezichtsbedrog zijn.
Je ziet vaak dat een 9F op 20-30 indices precies slaat en de rest er net voor of na.
Volgens mij heb ik eens een verklaring gelezen van Joe Kirk dat dit komt door de speling die aangebracht is vanwege het twin pulse systeem.
Grappig. Net even gekeken op mijn 9F82 GS. Precies op de marker : 38. De rest net iets voor de marker.
Ik vind dit toch ook tegenvallen. Ik zou hem er niet voor laten liggen maar men Casio Oceanus S100 loopt alles knal op de markers, dan moet dat toch in een GS ook kunnen? Men oude TH aquaracer quartz eveneens strak erop.
Ah, ja daar heb je helemaal gelijk in.
Ik kan men er niet druk over maken
Eens. Ik ook niet. Het viel me wel op dat nadat mijn Quartz in schiedam was geweest, de seconde wijzer spot on is, dus wellicht kunnen ze wel iets bijstellen.
Apart. Goed om te weten.
Voor de ruil met @koetsjh nog even getwijfeld of de sbgk niet teveel op de sbgy zou lijken. Mijn idee was dat ze dezelfde kastvorm hadden. Carnavalsmaandag hier in het zuiden, dus tijd om even rustig te kijken:
Als ik iets beter kijk, blijkt GS toch geen produktiefabriek te zijn en geven ze ieder model apart de aandacht:
- andere wijzers
- andere indices (?) in ieder geval meer bling bling op de sbgy
- kast van de sbgk heeft iets meer “vlees”
- andere lugsvorm
Bij de SBGY is alles net wat ronder waar de SBGK iets meer de vlakken benadrukt.
Aha! Vandaar ik dacht je 'm al had.
Fraai Duo.
O ja, en @hans, ik vind inderdaad die driehoekjes op de rehaut ook maar matig afgewerkt.
PFFFF, man wat strak op de 10e millimeter.