Komt veel moois voorbij
Net maar even gekeken of ik mijn gmt een beetje netjes op de foto kon vastleggen
Komt veel moois voorbij
Net maar even gekeken of ik mijn gmt een beetje netjes op de foto kon vastleggen
Dat is gelukt!
Wat vinden we van de SBGX261G ?
Van baal heeft dit model op het ogenblik niet anders was ik er even langs gegaan.
Quartz en de maat 37mm sprak me wel aan, kwa prijs liggen ze een stuk lager… dat is natuurlijk niet erg maar hoe zitten ze kwa afwerking
Is klein hoor. Ik heb diverse van deze 37mm modellen gehad maar zou er nu niet meer voor kiezen. Weet natuurlijk niet jouw polsmaat maar afgaand op de horloges die je hebt/koopt…
Afwerking uiteraard zoals het GS betaamt…subliem.
Ik heb zelf de SBGX097 en ben erg tevreden over de afwerking! Kast is redelijk simpel afgewerkt maar wel erg mooi gedaan. Wijzers en indices hebben die mooie GS shine.
Het is op alle vlakken een instapper. Niets mis mee natuurlijk, maar van mij mag het wat gelikter.
3- piece band, simpele kast, geen dopje op de secondenwijzer, matte wijzerplaat
Ik denk dat het een beetje afhangt van wat je precies zoekt. Als je op zoek bent naar een goed afgewerkte, onopvallende en kleine daily horloge is deze prima. Maar als je echt de full ‘GS experience’ zoekt zou ik toch even verder kijken naar wat andere modellen.
Exact. Een leuk model en een heel leuke maat voor de smallere polsen, maar hij mist wat bling die veel mensen zoeken in een GS
Eens. Sterker nog, als ze die high beat nog eens in de simpelste kast met de brushed bracelet uitbrengen…
Maar goed, eigenlijk wil ik een Credor. Ik moet helemaal niet naar de 9sA5 kijken.
Prima ding, er is er eentje onderweg. Zodra ik hem heb schrijf ik wel een NA.
Overigens juist omdat…
Een onder de radar GADA die als je hem op leer knalt de perfecte dress watch is met z’n 37 x 10 x 44mm. Ik hou er van.
Haha well played
Mijn probleem is, dat ik met mijn pols van 18cmeneenbeetje makkelijk een 43/44mm klok kan dragen zonder dat het echt groot oogt…
Maar nu ik eindelijk mijn explorer 36mm heb alles daar op afstem, want deze maat gaat ook prima maar ik moest er even aan wennen en niet tussendoor even bijv de oris 43mm chrono op de pols gooien want dan vind ik 36mm ineens wel weer klein leven van horlogeliefhebbers gaat ook niet zonder “kleine” problemen
.
Nu heb ik dus de explorer 36mm
Ik zag bij kopen de gmt , de gs quartz met matzwarte plaat ben ff het type vergeten €3300,- en die vond ik mooi maar net te groot met 40mm dus vandaar dat ik met verder kijken op de 37mm uitkwam .
Bedankt voor alle info, hou het in de gaten als er weer 1 binnen is en ga in ieder geval even kijken.
Als je een 36mm explorer hebt zou ik geen sbgx261 aanschaffen tenzij je de explorer weer van de hand doet.
Prachtige set!
Ofwel een witte SBGX259? Dat wisselt mooier af met je Explorer
Mooi horloge maar ik wil proberen te richten op net wat kleiner formaat
, kreeg een seiko van 40,2mm bij zoekresultaten maar was niet het juiste nr …
Thnx voor je tip , zal eens kijken wanneer ze wat binnen krijgen … dan is een andere kleur zo besteld
Nee.
Ik heb toevallig ook een 18cmeneenbeetje pols, en een 44mm horloge zit universeel kut, hoe klein de lug 2 lug ook maar moge zijn. Ik ben bij een Smiths van 36mm uit gekomen, en een Nomos van 36, een King Seiko van 38 en een Baltic en Serica van 39mm, en voor mij is 41mm nog het uiterste maximum wat ik accepteer in een horloge. Daarom gaat mijn SPB153 ook te koop komen als hij terug is van Seiko, want ik draag 'm gewoon echt nooit meer.
Om terug te komen op GS: Ik heb twee basis quartz units geprobeerd. De SBGP011 in zwart met bruine sunburst, en de mat zwarte SBGX261. De eerste is 40mm groot, de tweede 37. Ze zijn allebei mooi, maar ik heb heel erg expliciet voor de kleine variant gekozen omdat die gewoon zo comfortabel is, je voelt 'm amper zitten.
Dat een 43/44mm horloge niet per se belachelijk staat wil niet zeggen dat het niet te groot is. En oogt voor bij een wat nettere trui of zo.
Da’s de 44GS kast. Het modelnummer daarvan is de SBGP003. Met de 5 link bracelet. Die is prachtig als je van bracelet-only houdt, maar het is absoluut geen bandenswapper-kast zoals die GS GMT van je. Ik mis mijn SBGV239 nog wel eens, nu ik er bij nadenk, maar als bandenswapper bevalt de banaan-kast mij het beste tot nu toe.
Grappig genoeg staat de SGBX265 niet op de Nederlandse GS site terwijl ik die sunburst blauw-lila achtige plaat ook übercool vind.