Ik begin wat op te warmen voor zo’n blauwe variant, terwijl ik anders het altijd wat te licht vond. Maar ik ben aan het kijken voor een comfortabel quartz voor de zomer en daarvoor zou hij eigenlijk nog wel eens geschikt kunnen zijn. Hier op de foto is ie weer prachtig!
Maar ergens hoop ik dat GS nog eens wat doet met die 37mm kasten. Ik zie het niet echt gebeuren, maar wie weet…
Is echt prachtig! En op mijn destijds 19,5cm pols vond ik hem super dragen, zelfs op leer (ben echt van de stalen banden)! Heb hem aan mijn pa geschonken!
De SBGX261 was mijn eerste GS horloge en eigenlijk heb ik spijt van de verkoop. Erg comfortabel om te dragen en lekker ‘under the radar’ met de mat zwarte plaat. Gezien ik nog geen Spring Drive in de collectie heb kijk ik nu met een schuin oog naar de SBGA467.
Zonde, lekker dragen! Ik had ook een soort gelijke niet groter dan 39/40mm regel. Liefst onder de 39mm maar voor de SPB153 maak ik graag een uitzondering. Door de eigenzinnigheid blijf ik er wel van genieten.
Het is geen regel. Het is gewoon niet comfortabel. Als ik iets draag zit het voor de ellepijp, dus echt voor op de pols. Op het moment dat het 43mm is, kan ik m’n pols niet meer comfortabel bewegen en schuurt de kast over het begin van m’n onderarm, over dat stuk bot, en krijg ik pijn.
Ik kan 'm echt alleen op een zwarte NATO dragen, en that’s it. Dus daarom. Ik vind 'm prachtig, en ik vind het echt heel erg jammer, maar ik pak steeds maar weer m’n 36-40mm horloges, inclusief Baltic en Serica.
De indexen zijn anders en volgens mij heeft de 467 ook een sunburst zwarte wijzerplaat. Beide een zeer wezenlijk verschil voor de uitstraling wat mij betreft… Of dat €1000,- waard is, is ieder voor zich…
Mooi hoor. Ik heb de 465 genomen en hij draagt super comfortabel. 12,3mm dikte bij 46,6mm lengte is erg mooi voor een 40mm kast, merk ik. Natuurlijk had er nog een millimeter af gemogen.
Het trio van dubbele indexen op 12, 6 en 9 maken het ontwerp een oase van rust, zeker ook omdat het erg natuurlijk tegenover het datumvenster staat.
Dank! Dat ding is een feestje. Ik heb nog nooit zo’n hardnekkige honeymoon-fase gehad met een horloge. Plaat gaat van een soort van parelmoer achtig naar echt duidelijk kirazuri naar zilver naar champagne afhankelijk van licht. Iedere vijf minuten een ander horloge.