Laat je Grand Seiko zien VI

28 likes

Vette combi! Beide wijzerplaten met een tweede laag aan details voor als je inzoomt.

1 like

Niks meer aan doen. Geniet van je horlogepensioen. :+1::sunglasses:

1 like

21 likes

25 likes

Je bent wel erg creatief hoor met foto`s maken.
Wat heb je eigenlijk op de 1 & 2 maart gedaan?
:+1: :sweat_smile:
.
.
image
image
image
image
image

14 likes

Haha ja ik besefte mij dat net toevallig ook. :blush: Maar goed dat krijg je met thuiswerken…same ol’ omgeving heh. Plus het diffuus licht bij de bank in de woonkamer werkt vaak lekker voor de foto’s.

Even een paar andere foto’s geschoten zojuist. Beter? :grin:

10 likes

Bruin met goud ook

13 likes

Yup, eh… SBP205, MeisterSinger 75 Of FC Classic Automatic kopen? :sunglasses:

Overigens sta ik nog steeds in dubio om de SBGX te laten modden met wijzers van de SBGX089. GS Schiedam kan het doen. Puur en alleen voor het extra toolish gehalte en iets meer praktisch die gelumede wijzers erin. :thinking:

Is dat dan nog factory original? Hmm, mijn SLA033 met GS wijzers met lume? Het past vast, want het 8L35 uurwerk is natuurlijk eigenlijk het GS 9S55 uurwerk met iets minder afwerking en gangreserve.

1 like

Tsja, ik heb met Seiko Schiedam aan de lijn gezeten (en die weer met Seiko Japan) en omdat hetzelfde uurwerk in de SBGX089 zit passen die wijzers (ook qua lengte) op de asjes van de SBGX035.

In Schiedam hebben ze de wijzers zelfs op voorraad en zetten ze ze erop en zorgen dan ook dat de batterij en pakkingen weer vervangen worden.

2 likes

Ik weet waarom je het wil maar ik blijf erbij dat je het niet moet doen. Wordt ie gewoon net wat minder strak van. En strak is goed! :cowboy_hat_face:

2 likes

Ik zou het ook niet doen. Ik vond zelf het type wijzers met lume dat je er op zou willen zetten te iel in de versie met lume. Ik miste zo nu en dan de urenwijzer omdat het weerspiegelende deel kleiner is als je de lume versie hebt. Maar goed, ieder zijn keuze :slight_smile:

1 like

Dat zeker.

En dat is het grootste dillema, inderdaad.

Die klein streepjes zijn ook qua lengte nagenoeg gelijk, dus dan gaat het met mijn slechte oogjes ook niet worden.

En dat is inderdaad ook wel iets, daar had ik nog niet over nagedacht.

Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar de balans lijkt naar: in tact laten te gaan. Want zo is hij ook fantastisch. :wink:

2 likes

Deze SBGR321 bevalt uitstekend als allrounder.

Het blauw is meestal subtiel, soms lijkt het zwart.

Alleen in direct zonlicht knalt ‘ie.

27 likes

@koetsjh wat lezen we nu in het blauwe gedeelte😳

Is het echt?

“want ik ga afbouwen en wil een andere hobby weer wat meer gaan oppakken.”

1 like

Met twee GS-sen en wat rondschuifspul en op termijn een derde GS wellicht, ja da’s een beetje het idee. :wink:

Dus voor nu alles wat ik niet draag én geen GS is staat zo’n beetje op de nominatie om binnen niet al te lange tijd te vertrekken.

Waarbij gezegd… In het verleden…

Muziek/audio is een andere hobby.

5 likes

Ik herken het wel hoor. Sinds ik m’n muziek/audio hobby weer opgepakt heb geniet ik daar enorm van. En dat is toch een andere manier van genieten dan het horlogegeneuzel.

Veel GS liefhebbers hier zitten ook in de audio, zal vast geen toeval zijn.

7 likes

Mooi man.
De laatste tijd was er bij mij ook al wat meer rust. En na onze ruil is voor mij ook het plaatje compleet.

Zou het dan echt….:joy:

Edit: en ook hier verschuiving naar audio.

3 likes

Ik heb horloges die ik nooit draag. Ik heb zelfs GS die ik nooit draag. Maar ze verkopen om er maar twee over te houden? Dat zie ik toch niet zo gebeuren. Al zou het wel beter zijn…

3 likes