Laat je Grand Seiko zien VI

De kast van mijn GS loopt iig niet heel erg naar binnen. Meer recht naar beneden. Dat wat jullie bedoelen? Zoals hieronder ziet mijn kast eruit…

@Fate_Amenable_To_Change de meer hoekige overgang van bezel en middenkast van jouw Quartz is op mijn model weer minder ‘pronounced’…vloeiender en met minder overhang van de bezel.

10 likes

Prachtig in het zwart. En dan ook echt GS zwart hè.

1 like

Erg mooi. En idd wat je zegt de zwarte met het zwarte datumvenster is gewoon erg strak.

Ennuh veel succes met de schroevendraaier :stuck_out_tongue_winking_eye: :smile:

1 like

Ging verrassend vlot eigenlijk. Moest 1 schakeltje verwijderen en zit als gegoten nu. Toch altijd alles kunnen doen op een horloge of 20 met men horlogekitje van 15 euro van bol enkele jaren geleden :slight_smile:

Nu kan het genieten beginnen

16 likes

De hoek is alles he? Als ik onder de hoek waarbij jij de foto maakt naar m’n pols kijk zie ik ook een veel vloeiender overgang. :slight_smile:

We zouden ze een keer naast mekaar moeten leggen. Maar ja, je bent 'm aan het verkopen. Zo jammer.

2 likes

Voorlopig heb ik m nog. Nog geen verkoop upje heh. :wink: :grinning:

2 likes

Zo duidelijker denk ik…

5 likes

Dat loopt toch echt veel minder naar binnen dan dit:

Ik ga echt op zoek naar zo’n kast in 39 of 40mm.

3 likes

Ja dacht ik ook.

1 like

Ook een SBGW253? Ik ga de mijne nu omdoen! Genoeg van twee dagen vintage GS.

Nu weer neo-vintage. Of fake-vintage.

1 like

Hier hebben jullie vast niets aan, maar dit zijn de SBGE257 en SBGH039.
Lopen niet naar binnen.

3 likes

Haha top. Het blijft behoorlijk pielen met die muizenkeutel schroefjes :mouse2:

Ik zat me net te bedenken wat mensen zonder GS van dit topic vinden.

Kijk mijn miniscule streepjes op de indices!

• He, die heb ik niet volgens mij.
  • Oja, toch wel. Ik zoomde niet ver genoeg in.

Zie hier wat ik zo mooi vind aan dit horloge: de naar binnen lopende kast vanuit een hoek die je nooit ziet.

• Ja, mooi! Heb ik ook!
  • Check, hier ook denk ik. Zeker mooi.
  • Mooi, mooi. Hier een foto!

Mooi topic mannen :+1:t2:GS is super

20 likes

The devil’s in the details. Heerlijk. :+1:

4 likes

Ik zie GS als een soort hedge tegen, nee, niet inflatie, maar wel tegen de boze buitenwereld.

4 likes

Als je dan toch 91k kunt aftikken maakt waterproof het verschil ook niet meer zou ik zeggen…

2 likes

Het valt me ook op dat de bezel een extra trapje heeft op die nieuwe grote modellen, terwijl hij bij de SBGX261 mooi doorloopt in de bevel van de kast. Dat zal wel aan het nieuwe uurwerk te wijten zijn, die wat dikker is door de verstelbare urenwijzer.

De kast en bezel van de SBGX is zo gezien eigenlijk wel prachtig! :star_struck:

Dat bezel-loos ontwerp is toch ook iets bijzonders he :+1:

:joy:

3 likes

Deze is voor een klant.
Iedere keer als ik er weer één in handen heb raak ik betovert. En dan toch al snel kom ik tot de conclusie dat de wijzerplaat té wit is.
Degene die ik nu heb heeft voor mij ook nog eens een mooi serienr…hmmm toch maar zelf houden? :joy:

4 likes

Dat heeft dit horloge een beetje denk ik. Na een twijfelfase van een paar weken zou ik hem nu niet meer willen missen. Als reishorloge (mijn doel voor deze) bevalt hij uitstekend. Draagt heerlijk compact en comfortabel. Het polijstwerk op de lugs is echt wel indrukwekkend bij deze.

Kortom een topper met gewenfase!

2 likes

Snowflake hier idem dito: super die kast!

9 likes