Voor een horloge wel. Ik vind weinig mooier dan een goeie sunburst en blauw is dan iets wat hoog op m’n lijstje staat.
Voor een toolwatch dus (blijkbaar) niet.
Voor een horloge wel. Ik vind weinig mooier dan een goeie sunburst en blauw is dan iets wat hoog op m’n lijstje staat.
Voor een toolwatch dus (blijkbaar) niet.
geen issue, sowieso fijn dat geen 19 of 21 mm is
Wat versta je precies onder een tool-wacht? Ga je er mee klussen of is het voornamelijk beleving?
Heb zelf die ook, voor kantoor & casual wat mij betreft perfect…
Dat heb ik dus al 4 keer gehad. Elke keer wil ik hem terug en toch verkoop ik weer. Ze zijn prachtig dat wel, maar ze hangen tussen toolwatch en dresser en zijn geen van beide. De zwarte gaf hetzelfde gevoel.
Maar het blijft een zorgeloos en schitterend horloge natuurlijk
Tsjonge…dit blijft voor mij toch wel de mooiste…Punt.
Akkoord! Dit is GS in zijn puurste vorm
Op een kast zoals van jou of van de GMT’s ben ik ook niet persé onder de indruk van de polishing. De schittering komt pas tot zijn recht op een volledig gepolijste kast zoals de 44GS of deze elegance
De wijzerplaat van je 007 daarentegen
Je zou mijn GS eigenlijk eens irl moeten zien. Ik vind dit model van alle die ik heb gehad het meeste doen met licht. Dat zegt wel wat. Erg lastig op foto vast te leggen helaas. Het is de combi van de polished bevels & zijkant van de kast, de polished bezel, en de polished wijzers, indices, ster & wijzerplaat die geweldig fonkelen in het licht. Het kleine brushed deel op de lugs (bovenzijde) is dan ook het enige dat brushed is op de kast.
Toch wel anders ook dan op de GMT modellen. Met name denk ik de polished vs brushed bezel.
Ik denk dat het ook vooral te maken heeft met postuur en grootte van de polsen.
Voorbeeld, horloges die relatief klein zijn met 18 naar 16mm band vind ik persoonlijk wat iellig overkomen, gezien mijn postuur.
Dus ik pak dan graag een 19 naar 18mm voor een wat “steviger” uitstraling.
Daarentegen, als je deze Berk GS op een smallere pols draagt én staal, dus minder taper, dan kan het fors of té overkomen
De SBGH die ik destijds had was 21mm voor een 40mm 62gs kast. Stond me prima en voelde op 20cm polsen goed.
Het is inderdaad een beleving.
Mijn intentie was om hier mijn “daily” van te maken, waarmee zo nu en dan ook een klusje gedaan wordt. Maar daar voelt de GS toch wel echt te verfijnd voor.
Klopt, ik vind het ook een mooiere kast dan de GMT. Zeker hoe hij wat versmalt naar de caseback. Ik heb een sbgx261 gehad en ooit wil ik terug eentje
Dit profiel is echt mooi, hoe alles in elkaar overloopt en die lichte hoek in de kast.
Maar hoe mooi ook, die sbga kast is echt next level polishing
Mijn SBGA001 en SBGA011 hadden beide ook precies deze naar binnen lopende zijkant. Beide waren mij met 41mm net iets groot. Ik verlang toch nog wel naar een 39mm of 40mm van exact deze kast. Liefst een spring drive. Maar welk type heeft exact deze kastvorm? De 083/085/283/285 lopen volgens mij niet zo naar binnen. Maar de SBGX261 dus wel? Is deze hierboven met het blauwgrijze suede bandje een SBGX261?
Zooo onderschat deze.
Exact. Dat probeerde ik duidelijk te maken, maar blijft lastig zonder fotografisch bewijs.
Jup, de SBGX wel! Ik wist niet dat die sbga’s een andere vorm hebben, ik dacht dat dit allemaal dezelfde kasten waren in een andere maat
@Fate_Amenable_To_Change heeft jouw nieuwe spring drive dit profiel?
@daffie jouw sbgp heeft dit waarschijnlijk ook?
En hij is er, hier op het forum overgenomen en voor mij is het toch liefde op eerste gezicht. Paar keer op punt gestaan voor de blauwe maar aangezien ik al 2 blauwe heb zeer tevreden met de all black. Datumvenster komt ook zo mooier uit vind ik persoonlijk.
Nu met de schroevendraaier gaan spelen
Quartz:
SD:
Zoals je ziet, iets hoekige overgang bezel en middenkast, en iets rechtere kast dan die van de foto van @illewoare. Maar desalniettemin, de kast loopt inderdaad naar binnen toe vanaf de bovenste gepolijste bevel.
Wat een dresser