Laat je Grand Seiko zien VI

Mijn NA!
Deze stond al lang op mijn lijstje, en met dank aan @anon98360732EV heb ik nu een z.g.a.n. SBGN005 :partying_face:

23 likes

Nice! :+1: De Globemaster naar Joost? :wink:

Nee! Die is nog steeds beschikbaar :wink:

1 like

Is er trouwens al iets bekend over 2022 Grand Seiko modellen? Ze staan volgens mij deze maand op Watches & Wonders en daar zullen ze wel wat nieuws willen laten zien. Een GS met het nieuwe automatische uurwerk zou ik ook wel graag willen, maar dan zouden ze wel moeten doordringen naar de “redelijk-geprijsde” modellen.

Gefeliciteerd!

1 like

13 likes

Je heb 't alweer snel bekeken ouwe flipperkoning! :crazy_face:

Ik heb bijna de neiging om hem wéér terug te kopen. :rofl:

2 likes

Misschien kunnen jullie allebei de helft betalen
 en week op week af afspreken.

7 likes

Haha :joy: Je geeft maar een gil hoor ouwe. :blush:

1 like

da’s een gat in de markt ‘watch sharing’ of ‘watch pooling’ :smiley: (renting bestaat al)

3 likes

Co ouderschap met een horloge :rofl:

2 likes

Vaak genoeg over gedacht. Lastig in de praktijk. Of je moet toevallig dicht bij elkaar in de buurt wonen. I’m all for it. :smile:

1 like

Na al die tijd weet ik nog steeds niet wat ik van de 22 mm band vind.

Ooit live gezien en ik dacht “top”, de ronding van de kast volgt perfect de band breedte. Alsof de hele kast wegsmelt in de band. Een beetje zoals hier op de foto:

Nu zag ik echter dit Hodinkee filmpje waar het horloge een paar keer op afstand in beeld komt. Dan denk ik toch “nee, te breed”

(Even doorspoelen naar de juiste momenten svp)

Dus wat is jullie mening?

22 mm band kan
.
  • Wel, GS is toch enkel voor diegene die ‘m draagt. Dus geslaagd ontwerp.
  • Niet, je legt toch geen rupsband op een horloge

0 stemmers

1 like

Mij ook duidelijk té breed.

2 likes

Ik heb “wel” gestemd. Niet dat ik het de beste keuze voor het ontwerp vind, maar het heeft wel wat, het geeft het ontwerp een andere vibe dan een 20mm zou hebben gegeven. Misschien was 21mm beter geweest. Misschien hadden ze de band niet helemaal geborsteld moeten maken, misschien hadden ze het een echte 5-piece moeten maken met gepolijste onderdelen. Er had nog iets beter gekund denk ik, want ik krijg geen wow gevoel bij de band, maar voor nu past 22 hem best.

6 likes

Ja, precies dit gevoel. Mooie samenvatting.

Het past hem het best, maar -tig andere uitvoeringen had ik ook graag willen bewonderen.

1 like

Meer taper was mooi geweest.

3 likes

Goh, en dan slaat ineens op dag 3 de twijfel toe

Wat een perfect horloge:
De maat, de blauwe kleur van de dial, de afwerking van de kast Ă©n de band, het schouwspel dat zich voordoet in de zon, de belachelijk scherpe & perfect afgewerkte wijzers. De “jumping hand” stoort me totaal niet, dit kan ik zelfs wel waarderen!

Maar:
Het voelt niet als een tool-watch. Het verfijnde overheerst. Hij voelt op mijn dunne pols zelf een beetje klein :flushed:
Lug to lug is ‘ie maar 2mm kleiner dan mijn Omega Globemaster. Maar het voelt & oogt als een wereld van verschil.

(crosspost)

:roll_eyes:

14 likes

Klopt, had ik ook.

Een toolwatch hoort natuurlijk ook geen blauwe sunburst te hebben. :wink:

2 likes

Daar zit iets in. Maar het zou wel een ideale combinatie zijn :wink:

1 like