Ik weet niet of dat event nog van de grond komt, eerlijk gezegd. Het is jammer, maar ik ga er niet van uit dat we daar nog terecht komen. Wat mij betreft mag de GS meet ook nog wel een keer herhaald worden. Ik vond dat de vorige keer ook erg leuk.
Welkom en gefeliciteerd! We zien de NA graag tegemoet.
Ik moest terug naar 4.42 om het goed te zien, maar verhip. Hmmmm. Ik vraag me af of er een reden is waarom ze het soms wel, soms niet doen. Mijn kirazuri is echt duurder dan de 9f quartz, dus ik denk niet dat het per se een kostenoverweging hoeft te zijn.
Maar als de kleur van de plaat ook al niet bepalend is… De studio ook niet, want jouw Shunbun en mijn Kirazuri komen allebei uit dezelfde stal. Sterker nog, volgens mij komt 9F quartz daar ook weg.
Hm. Ook interessant om te zien: de Shunbun heeft geborstelde wijzers op een lichte plaat. Da’s ook niet in lijn met wat ik gewend ben.
Of zien ze het op de Shunbun in deze configuratie als contrast verhogend? Dat is de simpelste uitleg in mijn beleving.
Dat is ook mijn vermoeden. Moet ook zeggen als de wijzers gepolijst zouden zijn dit niet lekker leesbaar zou zijn. En ik hem ook minder aantrekkelijk gevonden zou hebben. Het geheel klopt nu gewoon!
Yup, die is er, dezelfde reden als waarom gepolijste wijzers op een witte, lees zeer lichte wijzerplaat voor het juiste contrast zorgen vanwege de, jawel, Zaratsu=BLACKpolishing.
Omgekeerd, de borsteling op wijzers voorkomt dat ze wegvallen tegen een donkere plaat.
Zo dus ook met indices. Geribbeld op donker (-der) platen, verhoogt het contrast.
Check mijn sbgj201, de snowflake, polished indices, de sbgj203 geribbeld, mijn ex-shubun sbgh26x donkerblauw, inderdaad geribbeld. De SBGR305 gepolijst, sbgn005 geribbeld.
Etc.
Met dank aan @Hans waardoor ik er gisteravond toevallig ingedoken ben.
Ik volg het forum nu een tijdje, ik geloof dat ik me er per vandaag niks meer over ga afvragen waarom @daffie nu weer van zijn Grand Seiko af wilt… Ik begrijp er telkens niks van… Ik bedoel ik volg ook het nieuws, maar de dag dat David een horloge langer dan 2 jaar heeft, zou toch een oprecht groots (lees grootste ever) item op de tv moeten worden
Als ik één horloge zou moeten kiezen, zou het de SBGH039 zijn.
In mijn ogen klopt alles aan deze GS. Bij direct licht is de plaat de effen kleur van gesmolten melkchocolade en onder een iets andere hoek is het een bordeaux rode sunburst.
Twee stappen verder in de schaduw is hij zwart, zoals 80% van de tijd
Dit is inderdaad echt een topper! Ik ben dit jaar misschien nog in de markt voor een donkere GS en deze staat bij mij bovenaan de lijst. Ik heb ook nog wat andere modellen op het oog, maar helaas bijna allemaal inmiddels slecht verkrijgbaar (en binnen de EU is het helemaal een ramp).
Het was iedere keer weer verleidelijk wanneer hij te koop was, maar hij is het net niet helemaal. Ik denk dat het de smallere wijzers zijn die voor mij niet goed combineren met de grote donkere wijzerplaat.
Maar ik ben een langzame beslisser, dus misschien is hij aan het einde van het jaar weer een paar plekjes gestegen op de wenslijst (wellicht moet ik wegens de prijs en beschikbaarheid andere modellen van de lijst schrappen)