Laat je Grand Seiko zien VI

Ik vrees dat ik mijn principe van 3 horloges inderdaad moet gaan loslaten

6 likes

Goed idee @purple300, als dat makkelijk kan.

Beter om de pols dan op de bank. Zeker nu :wink:

2 likes

21 likes

Hmm… :thinking::grin:

16 likes

Binnenkort mag ik hier eindelijk meespelen. Incoming

21 likes

Lekker hoor. :ok_hand: Mayo erbij?

1 like

Zou wel eens tijd worden, je hebt hem alweer een eeuwigheid…

1 like

Ik help je wel van de JLC af hoor en dan is het probleem opgelost :grin::wink:

1 like

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ook weer detailtje hoor. :smiley:

Krijg hem net niet scherp genoeg. Maar voor het idee…

12 likes

Het idee is er…en het resultaat eigenlijk ook gewoon altijd. :+1:

1 like

1 like

:ok_hand:

Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik nog nooit een GS voor list heb gekocht, en dat geldt ook zeker voor m’n laatste twee aanwinsten. Die 20% er vanaf is (nog) vrij normaal, alleen mogen AD’s het officieel niet meer doen, van ome GS.

Klopt, m’n SPB197 Alpinist heeft het ook, zo’n dikke 0.

De hele ICT sector eet daar een goed belegde boterham van. :wink:

Jullie waren me voor. Damn. :slight_smile:

Daarom worden de betere portret-foto’s ook van een meter of wat afstand genomen met een 200mm lens of zo. Want dat resulteert in een vleiende foto met mooie proporties in het gelaat.

Daar is niks gewoons aan, Henk. Da witte gij ook. Dat ding spookt me al door de kop sinds ik 'm op een GS borreltje vast heb gehad. Nondeju.

Dat ding is dikke mik. Dan is een moderne Globemaster niet mooier, wat ik je brom.

Maar ze dragen geweldig en wabi-sabi staat ze uitstekend. Ik ben om.

Die nieuwe met fixed lugs is dikke mik. In alle overige gevallen: Nein.

Daar glijden de meningen uiteen, doe mij maar de simpele geprinte, of de PR op de achterkant. Het verdiepte is een ruwe onderbreking van het reliëf op de plaat. Dat vind ik onbeleefd van de PR.

Welkom!

Striated indices?

Check. :slight_smile: Ik hou er van. Knurled ook leuk:

Maar ik heb de theorie dat ze het alleen op donkere wijzerplaten doen, die strepen op indices. Ziehier de Kirazuri:

En de SBGV245:

Heeft er iemand ooit een lichte GS gezien met gestreepte indices?

7 likes

Ik zal het je nog gekker vertellen. Ik heb wel eens een GS 2ehands meer dan 20% boven list gekocht.

6 likes

Wie biedt 21%? :slight_smile:

2 likes

Ik heb geen goede camera om in te zoomen, maar de shunbun (toch een lichte wijzerplaat) heeft ook strepen op de indexen.

op 5:12 goed te zien. Weliswaar wel in de lengte in plaats van de breedte…

3 likes

Inderdaad. Maar wat het gekke is, is dat mensen denken dat de 200mm lens dat effect geeft. Maar dat is niet zo. Het is de afstand. Je kunt een foto van dezelfde afstand maken met een 50mm lens. En als je dan die gemaakte foto uitvergroot (mits je voldoende resolutie hebt) zal het effect bij gelijke uiteindelijke objectgrootte exact hetzelfde zijn als met die 200mm lens.

Perspectief wordt alleen door afstand bepaald. Niet door de brandpuntsafstand van je lens. Dat is handig op vakantie als je licht bepakt met alleen een 50mm wilt reizen. Dan vergroot je thuis je gemaakte foto’s uit, en dan is het net alsof je toch die 200mm lens mee had. Zolang je maar op de goede afstand gaat staan.

3 likes

Eens, nu ik ‘m kan vergelijken met de sbgk merk ik hoe verfijnd de sbgy is.
Beide dressers en beide hoge afwerking, maar de sbgy gaat echt een stap verder. De wijzers iets dunner en nog strakker. De indices nog meer gepolijst. Zelfs de kastvorm (die op elkaar lijkt) is bij de sbgy nog verfijnder.

Ik zal m dragen als we in Amsterdam wat gaan eten. (Hoe staat het trouwens met die uitnodiging, zijn ze ons vergeten haha)

3 likes

Tadaaaa. Na een lange zoektocht naar een geschikt model meldt een nieuwe Grand Seikopaat zich. De keuze is op de SBGA211 Snowflake gevallen. Het NA-artikel volgt spoedig.

19 likes