Laat je Grand Seiko zien VI

Niet van mij (jammer genoeg), maar even bij de Seiko winkel in Amsterdam naar binnen gegaan omdat ik er toch langsliep en ik wilde eigenlijk even de SBGM221 zien maar was uiteindelijk volledig in trans van deze wijzerplaat.

Misschien ooit in de toekomst…

13 likes

Dank je voor deze post, zalig ! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja die wil ik wel. Lijkt wel voor mij gemaakt met z’n 41 mm en op staal :innocent:
Wordt lastig om daar aan te komen vrees ik.

9 likes

Nee hoor. Bij de GS Boutique in Parijs te bestellen.

2 likes

13 likes

17 likes

19 likes

Iedere keer dat ik jouw foto’s van dit horloge zie ben ik opnieuw onder de indruk. Wat een mooi ding, zo stijlvol.

2 likes

Dank je. Ben het overigens met je eens. Ps hij staat nog steeds in het Blauw :wink:

1 like

Uhu :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik heb net een hele lekkere quartz te pakken van GS, anders was 'ie van mij geweest!

1 like

I know :sunglasses::ok_hand:

1 like

12 likes

Dat weet ik. Probleem is dat die enkel credit card betaling accepteren. En zo hoog is mijn limiet niet.
Beetje debiel dat die geen PayPal of iDeal gebruiken.

Ik zal eens contact opnemen met A’dam.

1 like

iDeal is iets Nederlands. Paypal zijn Westerse boeven.

Volkomen begrijpelijk dus dat een Japans merk dat niet aanbiedt.

Kan iemand vertellen waarom de SBGN003 en 005 zulke succesnummers zijn, maar de SBGE series niet te slijten?

• Springdrive vs quartz
  • Ceramic bezel vs staal
  • 5-piece band vs 3-piece
  • Verstelbare sluiting vs niet verstelbaar
  • Had ik al springdrive gezegd?

De verkoop gaat trouwens iets Japans bekostigen.

4 likes

Ik vermoed simpelweg het prijsniveau. Een SBGN is voor zo’n 2300 beter bereikbaar voor meer mensen. Ik zie het nu zelf ook met mijn SBGP007 a 3k. Zit gewoon in een lastiger segment.

U bent Yakuza? :grin:

2 likes

Ja dat is ook wel een flink verschil.

Ja. Of mag ik dat juist niet zeggen?

1 like

De sbgn modellen staan anders toch zo’n beetje net zo vaak te koop als dat ze als aanwinst te zien zijn in dit topic.

Jouw groene is een bjoetie en heel veel horloge voor het geld. Dus ik snap het ook niet.

Met die verstelbare sluiting ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe hij op m’n pols zou zitten met de band op maat.

3 likes

First rule…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb de Seiko boutique een mail gestuurd, wellicht dat zij iets kunnen betekenen.

Mijn creditcard heb ik inmiddels 40 jaar en limiet was eigenlijk prima. 15 jaar geleden was er fraude mee gepleegd, dus had ik ook niet zoiets van schroef maar omhoog. Mocht het via de Seiko boutique niets opleveren zal ik contact opnemen met de bank.
Wellicht is het mogelijk om een positief saldo erop te zetten tijdelijk voor verschil limiet en aankoopbedrag, en anders de limiet tijdelijk ophogen.

Klopt. En creditcard maatschappijen zijn barmhartige samaritanen. Betaal jaarlijks iets van €56 en heb hem de laatste 3 jaar niet gebruikt (…) En die berekenen bij transacties ook nog kosten door.