Naast prijs ook de grootte denk ik.
Zijn toch flinke klatsers en de SBGN003/005 is qua formaat gewoon perfect.
Ja zit wat in.
Eindelijk iemand met een camera die deze fantastische wijzerplaat even wilde vastleggen. Met mijn iPhone lukt het maar moeilijk om de details mooi naar voren te krijgen…
Thanks! @septentrio
Ik denk dat prijs en dial de redenen zijn. Heel knappe horloge maar persoonlijk vind ik hem wel druk op de plaat, de balans is wat verder zoek dan zijn quartvariant. Maar goed prijs zal de voornaamste reden zijn want springdrive is natuurlijk wel het mooiste mechanisme dat er is
Dat kan inderdaad. Ik heb eens nagevraagd of mijn limiet omhoog kon en toen bleken ze deze oplossing te hebben. Het kost wel een paar werkdagen voordat het erop staat. Dus het is niet nu overmaken en straks kopen.
Dat geeft niet.
Met een gewone GS zou het geen probleem zijn, die kun je door de dealer laten bestellen. Bij “boutique edities” is dat anders helaas.
Als het teveel gedoe gaat worden houden ze hem maar. Ik hou niet van Rolex-achtige onzin. Het is immers maar een horloge.
Nog een nadeel: via de online boutique kun je iedere vorm van korting op je buik schrijven. En 10% op dit soort bedragen vind ik wel de moeite.
Bovenop de door jouw genoemde punten zou ik toevoegen: datum en kroon op 4 en geen verdiepte pr meter.
Ik vind het op zich een erg mooie horloge, alleen met bovenstaande puntjes in gedachten is het toch de prijs die het meeste roet in het eten gooit.
Echt super mooi niet normaal.
Prachtige foto! Dit was een van de eerste Grand Seiko’s waar ik verliefd op werd. Beauty!
Deze vind ik ook echt wat te min voor die exclusievere horloges. Inderdaad tijd voor een update nu de hi-beat en Spring Drive versies onlangs vernieuwd zijn.
Op zich kijkend naar de specs is de 9s64 handopwinder toch een mooi uurwerk.
8Hz, 72uur power reserve, afgeregeld naar 6 posities, loopt beter dan chronometer spec, van die speciale met lithografie gemaakte onderdelen. Het doet voor geen enkel uurwerk onder.
Maar dat het in horloges van 4.000 tot 70.000 ofzo zit, ja dat is voor die 70.000 versies wel wat schraal inderdaad. Ze zouden daarin versies moeten leveren die mooier zijn afgewerkt. Wat in die ene versie ook zo lijkt. Anders in elk geval. Maar credor levert soms uurwerken met een andere brug constructie. Dat zou grand seiko hier ook kunnen doen voor de dure versies. Of een special versie maken.
Juist bij Grand Seiko moet je erg je best doen om géén Limited - , zomer -, herfst -winter-, spring-, appelbloesem - of anderzins te vinden…
Dit is een veel voorkomend misverstand. 28.800 bph = 4Hz. Dit zijn 4 cycli per seconde. 1 cyclus is 2 beats.
Klopt.
De highbeat 36.000 zijn 5hz / 10 ticks
Ik ga die boutique versie toch maar laten schieten. Op foto’s erg mooi, maar als ik wat filmpjes bekijk, ben ik bang dat die irl tegenvalt en ook snel gaat vervelen.
Nu mijn pijlen gericht op de SBGR309, gewoon zwart op staal, 42mm automaat. Erg klassiek en saai, maar ja, c’est moi. Hij is er ook met zilveren wijzerplaat, maar die vind ik koel (in plaats van cool).
En een 311?
Mooi uitgevoerd, maar niet mijn (saaie) smaak.
Wellicht kan de SARX035 er dan uit.
Ik bedoel een ‘special’ versie als in beter afgeregeld. In de vintage GS tijd deden ze dat, en ook van recentere uitgaven zijn er ‘special’ versies. In de vintage GS tijd had je bovenop de special nog de vfa die nog beter was afgeregeld.
Dit zijn dus geen versies met een andere wijzerplaat en kleurtje etc.
Hier mijn vintage GS 6156-8010 high beat special.