Laat je Grand Seiko zien VI

Wedden?

2 likes

Ik durf het niet aan :joy:

2 likes

Zo dan! Je hebt meteen een mooi exemplaar te pakken, en op een mooie band :ok_hand:

1 like

Iemand deze al in het echt gezien? :grin:

Wie dat wil kan zich melden bij mij want dit is mijn NA :grin:

17 likes

Een leuke manier om je NA aan te kondigen! Maar ehm,

4 likes

Oe, fraai. Primeurtje hoor :ok_hand:

1 like

Hahahaha pics komen er aan heb deze de hele dag rond gesjouwd en geen mogelijkheid tot foto’s maken gehad!
Maar deze is in real life echt zo mooi dat kan ik wel vast zeggen!

3 likes

van zwart tot bijna bruin in het licht man deze plaat geeft veel om naar te kijken!

38 likes

Proficiat!
Heel mooi, mooie foto ook. In 2014 was dit ook mijn eerste kennismaking met GS. Heb ze nog steeds.

20 likes

Net aan :wink:

3 likes

Ja, super! Ik begin dat GS langzaam te begrijpen. :ok_hand:

2 likes

In een uur tijd drie seizoenen van Grand seiko meegemaakt! Wat een vakmanschap en zoals bekend doen de foto’s van Grand Seiko zelf geen recht aan de afwerking van de horloges. De SBGE 269 kon mij het meest bekoren. :drooling_face: Genoeg bling bling maar niet te.

Ik heb zelf ook nog een halfslachtige poging gedaan één en ander op de gevoelige plaat vast te leggen:

20 likes

De 269 leek mij op de afbeeldingen wat saai ofzo maar hier sprankelt die wel zeg! Wat vind van je van de 271 in het echt?

Kan je trouwens bij de springdrive de datum verzetten met de GMT setting als je rond de 12uur snachts zit?

7 likes

Absoluut. Vooruit, achteruit met de uurwijzer. Datum verder of terug maakt niet uit. Het mechanisme is daarvoor ontworpen en dit kan op elk tijdstip van de dag.

2 likes

Mooi zo want anders zou het beetje lastig verhaal worden met mijn vele gereis :joy:

1 like

De 269 is echt een sieraad. Is wat meer in your face, maar het heeft iets chics. En dikke kans dat er werkelijk geen hond geïnteresseerd is in wat je om de pols hebt dus wat maakt het uit dat ie iets meer ‘popt’. Maar man man, wat mooi :star_struck: Ik vraag me wel af of het op de lange termijn een veilige keus is. En het is niet echt een bandenswapper denk ik, maar dat geldt eigenlijk voor alle drie.

De 271 vond ik van de drie het minst, maar dat komt ook door het feit dat ik al een horloge zwarte plaat heb. De textuur van de wijzerplaat was dan weer fantastisch. Grote verrassing was de 251. Prachtige kleur, variërend van groen, mosgroen, tot bij het zwarte af. Wel kwam de groene wat drukker over en vind ik de geborstelde GMT wijzer wat minder mooi dan de egale variant van de 269. En fun fact: de 271 is een fractie van een mm in diameter kleiner dan de 269 en 251

1 like

Ja de plaat van de 271 laat zich lastig vastleggen in natuurlijk licht zonder reflecties van het glas kwam ik vandaag achter. :joy:

De textuur is wel wat mij trok tot de 271 juist het subtiele maar wel iets om steeds naar te kijken en te ontdekken.

De 269 zou denk ik voor mij iets te flashy zijn maar ga hem wel binnenkort eens bekijken want wil hem wel gezien hebben!

1 like

Absoluut! Fabelachtig mooi.

Ik zou de 249 ook nog wel willen bepotelen. Al schat ik in dat ie vanwege de kleur nog meer flashy zal zijn. Dit alles maakt wel dat ik eigenlijk ook wel de SLGH005 zou willen proberen. Ook flashy maar wellicht wel meer onder de radar. Ook een ander budget trouwens :money_with_wings:

1 like