Laat je Grand Seiko zien VI

Klote licht maar we doen het er mee…

19 likes

Moet zeggen dat dit mij in eerste instantie ook niet zo beviel, maar het geheel bezien, met dat geborstelde streepje op de urenwijzer vind ik echt een mooi designelement

3 likes

Valt wel mee toch met dat licht? Ligt er mooi bij zo…:+1:

1 like

Thx. Gelukkig is ze niet echt veeleisend. :nerd_face:

1 like

Lastige keuze. Op die vergrote foto’s vind ik bij die 105 de 4 soorten lettertypen voor 4 regels tekst (en het Seiko logo) niet het allermooiste :pensive:
De afgeknipte wijzers heb ik in het echt gezien en ondanks dat ik eerst fel tegen was, klopt het wel.

1 like

:point_up_2:t2:
Dat dus, vind het totaal niet passen met de minuten wijzer.

Ik heb net even youtube gekeken en waar ik me zorgen om maak is hoe zilverig de wijzerplaten lijken te zijn in bepaald licht. De wijzerplaat van de white birch lijkt in een hele video van monochrome watches wel met zilververf gespoten. En de ene bewegende video van de blauwe slga007 is in die ene video die ervan is gemaakt onder felle spots ook heel glimmend onder het blauw.

Op professionele foto’s zien ze er goed uit. Maar in de video’s vind ik ze te zilverig.

En de slga007:

Eerst voor het eerst in tijden deze sbga105 weer eens een dagje dragen dan:

12 likes

Hoewel direct, fel licht het zeker accentueert, ziet de White Birch er ook in gewoon daglicht zilverig uit. Was voor mij wel een dealbreaker.

1 like

Wat @Kind_of_Blue schrijft. De birch komt zilver over. Persoonlijk vond ik dat met die forsere wijzers en indexen niet misstaan. Maar je hebt inderdaad wel wat om je pols.
Hopelijk kun je de 007 dus binnenkort ergens bewonderen

2 likes

:heart_eyes:

Ik heb mijn SBGA105 maar zelden om. Eigenlijk omdat hij te mooi is. Maar wat is dit een gaaf horloge. Ik denk dat ik weer even genezen ben van de hang naar de SLGA007…

22 likes

Maandje in de pouch gelegen, maar wat blijft dit toch een heerlijk horloge als ie weer op de pols zit.:heart_eyes:

17 likes

Dat is inderdaad zonde. Prachtig horloge

1 like

Blijft mooi deze uitvoering.
Ik vond hem wel wat fors. Soms leek het blauw wel paars kan ik me nog herinneren.

Vandaag weer de Credor om met een nieuwe band.

25 likes

Hij is wat massief inderdaad, de lugs zijn perfect afgewerkte blokken staal, maar dat spreekt mij juist wel aan. En ik vind hem compacter dragen dan de Snowflake die ik heb, of de SBGA001 die ik had (die had dezelfde kast als de snowflake). Misschien dat de lug-to-lug wat korter is?

Heel elegant!

1 like

Ik kan de SLGA007 in Parijs reserveren als ik 3.000 euro aanbetaal. Dan kan ik hem in december ophalen.

Geen geld terug als ik hem toch niet neem, dan mag ik een ander exemplaar uitzoeken. Hmmm…

Bij het merk met de R zou je het gelijk doen :slight_smile: Die maken zulke saaie exemplaren en dat al decennia lang, daar zit geen verrassing bij. Ik heb de afgelopen tijd weer wat filmpjes over horloges met de R gezien. Man wat hebben die saaie kasten en wat zijn ze totaal niet spannend afgewerkt.

Maar een Grand Seiko voor 3.000 euro reserveren, dat is toch iets andere koek.

2 likes

Haha, geantwoord op @daffie die vervolgens snel zijn antwoord verwijdert :slight_smile:

Dat is niet dezelfde. Die bij Jaap is de High Beat superman versie. Dit is de Spring Drive lake suwa versie:

Niemand heeft de 007 nog…

Daniel Craig? :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

+1.8 seconde na 14 dagen. Ik ben verliefd op Springdrive

18 likes