Omdat ik even in dubio zit dan maar even een poll. Benieuwd hoe mijn mede GS adepten ertegenaan kijken. Ik denk erover mijn GS te vervangen door een blauwe 44GS. (deze keer zonder schade
)
- SBGA283 champagne
- SBGA375 blauw
0 stemmers
Omdat ik even in dubio zit dan maar even een poll. Benieuwd hoe mijn mede GS adepten ertegenaan kijken. Ik denk erover mijn GS te vervangen door een blauwe 44GS. (deze keer zonder schade
)
0 stemmers
De blauwe schreeuwt wat meer GS met 44gs kast, maar de is gewoon classic Daffie
Plus blauw als enige horloge? Dat gaat snel vervelen denk ik. Maar ik weet niet hoe blauw het is, ik heb deze nog niet in het echt mogen ervaren.
Ooohhhh die 375.
Als die ooit voor een schappelijke prijs voorbij komt, raap ik m op.
(Kijk nou eens goed naar de band, de 12 uur marker, de verdiepte PR meter)
Ik heb de blauwe gestemd. Maar de champagne heeft denk ik een bepaald basisniveau waar de blauwe op momenten zeker onder zal geraken. Dus als je de champagne houdt, evenzo goed.
Eens! Denk dat de champagne één van de beste dials heeft bij g.s. zwaar underrated
Precies dat. Al kan je ook voor een champagne wijzerplaat gaan met verdiepte PR, zelfde stijl band en zichtbodem…
Ik denk dat ik de indices van de 375 wat te dik vind Vind die strakkere van de 283 mooier eerlijk gezegd….
Voor de blauwe gestemd maar zou zelf bang zijn de 375 flanken die vlak zijn te beschadigen !
Gewoon allebij doen, je koopt ze toch wel weer terug. Passen goed langs elkaar dus go
Blauw natuurlijk en… zonder schade
Persoonlijk zou ik voor de blauwe gaan omwille van de kast, de 5-piece band en de prachtige diepblauwe kleur.
Wanneer heb je hem…?
Van de blauwe is de hoekige case mooier, net al de band. De power reserve indicator is ook mooier afgewerkt. Qua dial blijft de champagne het goed doen
Vier nieuwe Spring Drives aangekondigd, inclusief wat lijkt op een soort alternatieve snowflake in staal.
‘Winter arrives suddenly in Shinshu. Frost forms at night on the trees and, for a brief but beautiful moment, glistens in the morning sun before melting away. The fleeting beauty of this phenomenon is captured here.’
En het andere nieuws (dat al een tijdje geleden was uitgelekt) is dat de US seasons collectie nu wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt.
Dus iedereen die droomt van een SBGA413 ‘Spring’ kan die binnenkort in Nederland kopen voor EUR 6700,-
Een vraag uit interesse voor het merk dat toch een aparte plaats inneemt in horlogeland.
Een dealer uit het midden van het land had laatst Grand Seiko in de opruiming omdat Grand Seiko (Seiko Nederland) het merk nog maar via een paar dealers/boutiques zou gaan verkopen…
Is hier inmiddels meer nieuws over ?
Een 283 met een iets andere markers en $1000,- prijsverhoging of vergis ik me ?
Verklaart dan waarom de 283 uit de collectie is …
Dank iedereen voor de input. Interessant om te zien en de beweegredenen te horen voor de 375 danwel de 283.
@flieger63 hmm…lijkt er dan wellicht op dat mijn 283 uit de collectie gaat. Ook een punt om mee te wegen in mijn beslissing…
Dat is super nieuws! Ik twijfelde teveel tussen verschillende modellen (Snowflake te dressy, Skyflake te shiny, White Birch te duur en geen Spring Drive, Shosho te dressy, etc) en ik had een gevoel dat de Summer of Winter aan al mijn eisen voldeed. Mooi dat we die dus officieel nu kunnen krijgen
Foto bovenstaand is van januari toen was hij nog 2 maanden jong. Inmiddels wel wat krasjes vooral op de bezel die tjoekt makkelijk tegen van alles aan. Ach, het zij zo.