Ik ben er bijna, maar nog niet helemaal uit gents, maar er broeit iets. Zoals @daffie (vrij vertaald) zo mooi zei: “wij zijn verkocht en verknocht aan GS en zullen er altijd weer bij uitkomen”. Ik heb een jaar lang mijn best gedaan om afstand te nemen, maar helaas.
Al mijn ouwe getrouwe exen zijn inmiddels in een enorm denkproces de afgelopen weken/maanden de revue gepasseerd.
Maar ééns gekocht en afstand van gedaan, wil het in mijn hoofd niet lukken voor de tweede keer een zelfde aanschaf te doen. Met dank aan het meedenken overigens van @jehebtWATgekocht (mijn ex-SBGR305) en @whisky (met de SBGW253 waar het voor mij allemaal mee begon).
Wordt vervolgd, maar ik ga de club weer versterken.
SBGH279
SBGA293
SBGK007
SBGK009
SBGE269
zijn momenteel, naast het denkwerk/vergelijkingsmateriaal hierboven genoemd de favorieten en niet in volgorde van belangrijkheid opgesomd waarbij ik naar de minder “standaard” GS-sen kijk.
De crux zit voor mezelf nog wel in wat meer dressy vs wat meer allround en het formaat op de pols. Ik heb de SBGW253 nog even kunnen passen, maar de 38mm is toch wat aan de krappe kant en minder moet het niet worden.
Geldt ook voor de SBGW231 en de aanverwante Europe-only modellen die daarop zijn gebaseerd. Heel mooi, maar nét niet.
De SBGK’s moet je zeker eens passen, want die kastvorm is best rond / cushion-achtig door zijn korte lug 2 lug. Ik vond dat ze wat elegantie missen op de één of andere manier.
De SBGE269 of heel de elegance seizoenencollectie is wel prachtig in persoon! Ik heb er 2 van gezien en de stalen band maskeert de dikte wat. Het is wel wennen, zo’n elegance kast op staal, maar waarom niet. Het zijn prachtige wijzerplaten
Dat is dan weer een dingetje. Veel details en texturen geraak je altijd wel wat sneller op uitgekeken denk ik. Daarom heb ik de SBGA293 gekozen. Een beetje saai op het eerste zicht, maar volgens mij binnen zoveel jaar nog steeds even stijlvol.
Exact dit. Ik had de SBGA293 op een zijspoortje gezet, maar na de SBGE 269 gepast te hebben en een kansloze zoektocht naar de SBGK005 komt ie weer terug op de radar. Keuzes, keuzes!