Laat je Grand Seiko zien VI

Die blijft altijd weer erg gaaf om te zien / zichtbaar te krijgen. :+1:

1 like

:joy::+1:

1 like

Gaaf! Al is dat laatste feit natuurlijk jammer.

1 like

Alhoewel niet altijd lastig om te zien, en ook niet altijd gaaf…

3 likes

Moeten we maar eens een bakje koffie doen. Deze week is de laatste week dat ik mijn avonden aan Amerikanen verstook, dus… :slight_smile: Dan kun je het zien.

Zooooo… Da’s de helaasheid der dingen. Dat zouden ze moeten laten, dat soort flauwekul. Ik zou zo’n laatste, die limiteds, gewoon bij de Seiko boutique langs brengen en vragen of ze er even een nieuw, schoon zichtglaasje voor hadden. Kijken wat de goede man achter de toog zegt. :slight_smile:

1 like

Mozeskriebel! :open_mouth:

Ja prachtig :ok_hand:
Dat heeft mijn sneeuwvlokje ook .

1 like

cross post vanuit het vintage hoekje :grin::grimacing:

9 likes

De laatste vindt ik dan nog wel gaan, maar die bovenste twee… :confounded:

Ik vind alles wat het zicht op een uurwerk ontneemt terwijl je er een doorzicht achterkant op zet verschrikkelijk.

Alleen die Godzilla kan ik nog wel om lachen omdat die zo lelijk is dat dat ergens gewoon humor is. Er zit een enorm verhaal achter Japan en Godzilla, dat is niet zomaar een limited edition.

4 likes

De magie van Grand Seiko zit toch vooral in het spel met licht en reflectie, ik zat weer eens te staren naar de wijzers. En hoe gaaf is springdrive? +1 seconde in 2 weken :flushed:

25 likes

Het is gewoon echt een van de mooiste.

3 likes

Akkoord!

Enige puntje van kritiek (op het uurwerk dan) is het feit dat de datum niet instant wisselt. Ik kreeg even SKX007 flashbacks toen ik hem zag vertrekken rond een uur of 11 :sweat_smile:

2 likes

Maar de datum is dan wel precies om 00:00 gewisseld…althans op mijn GS. Heel gaaf. :ok_hand:

1 like

Klopt, zo kan het er inderdaad nog mee door. Klein minpuntje natuurlijk, voor de rest echt een waanzinnig horloge en uurwerk :smiley:

1 like

Op mijn JLC Polaris klikt hij mooi op tijd in één keer naar de volgende dag met een mooie ‘klik’. Dat zouden meer merken moeten doen.

3 likes

Dat doet zelfs een ETA2824 ook dacht ik (heb nu geen meer om te verifieren). Wel niet helemaal om 0:00, maar het scheelt meestal niet veel, ik hoorde dan het klikje passeren als ik 's avonds nog op was.

Vandaar dat ik het hier niet verwacht had, zeker als je weet dat bij een 9F quartz de datum wisselt in 1/2000ste van een seconde :slight_smile:

Ja dat is natuurlijk het mooist…maar dan wel precies om 00:00.

Zelfs een vintage GS heeft volgens mij een instant datumwissel. Maar ik kan me er niet druk over maken dat het bij de moderne niet zo is. Ik vind het wel leuk om te zien dat hij ergens mee bezig is. Dat de radartjes draaien.

1 like

Aangezien ik m’n lees- of computerbril te weinig draag zie ik de datum maar zelden leesbaar scherp. :joy::joy:

4 likes