Ja ik begin ook steeds beter te snappen waarom je van die large date horloges hebt. En waarom dat altijd horloges zijn die wat hoger in de markt staan. Duurder onder het mom van dat het complexer is, maar eigenlijk beginnen de kopers op leeftijd te raken en kunnen ze anders de datum niet lezen. En hoe ouder de doelgroep, hoe meer geld er te halen is…
Ja, of de no-dates, want ouder en dus minder bezig met tijd. En dan liefst met streepjes indices of hele smalle, want die zie je dan tenslotte ook niet.
Als je met pensioen bent boeit het toch niet welke datum het is, dus lekker een no-date GS nemen
Of “als ik die datum toch niet kan lezen, dan maar helemaal eraf”.
Ik heb wel problemen met een vintage Grand Seiko waar de secondenwijzer en de minutenwijzer bijna even dun zijn. Ik moet bij minder licht altijd even staren om te kijken welke beweegt om vervolgens aan de minutenwijzer te zien hoe laat het is.
Maar dat is ook meer een juweel dan een tijds-apparaat. Al loopt hij nog erg goed.
Tsja… Laat ik net een no-date hebben aangeschaft, bedenk ik me… Eh, toch ben ik aan pensioen dan voorlopig nog niet toe. Althans, ik mag voorlopig nog niet.
Ik heb ook alleen no-dates en ga nog lang niet pensioenen
Een prachtig model. Wellicht heeft het met mijn wat veranderende smaak te maken, ook niet zeker, maar ik vond hem op de pols voor mijn dan weer niet de topper die ik verwachtte.
Ik moet wel zeggen dat het kleine stukje rood van de powerreserve wel zo iets bijzonders met de plaat doet. Het maakt dit horloge.
Overigens heb ik ook de SBGW231 als alternatief gepast, maar die was op mijn pols echt aan de kleine kant.
ik bedacht me nog eerder dat ik die GS datumcijfers behoorlijk groot vond. Het zal met de jaren wel veranderen
Als het horloge plat ligt btw haald mijne niet die specificatie dus het zelfde als elk ander mechanisch horloge op dat vlak.
Ja, de power reserve is een leuke touch, het vult de plaat mooi zonder in de weg te zitten. En de wijzers zijn ook een stuk mooier dan van de sbgw. Die valt bij mij top, maar voor jouw polsen inderdaad te klein.
Ik vond de kast van deze wat meer hebben dan die van je SBGK, die vond ik wat te rond. Maar de subtiele sunburst is dan weer
Keuze te over
Een aantal jaar geleden deed een kennis van me zijn Seadweller (dus zonder vergrootglas) weg omdat hij de datum niet kon lezen.
Toen vond ik dat best grappig. Nu twijfel ik om m’n nieuwe BB58 te houden omdat die geen datum heeft……
Dan weet je ten minste of je de datum veilig kan verzetten na stilstand
Doet mijn snowflake ook , begint om 23.10.
Wisselt precies om 4 minuten voor 12 zeer constant.
Zou dat langzame wisselen zijn om energie te sparen ?
Een springdrive gaat zuinig met energie om , laadt ook snel gangreserve .
Zou er eenvoudig niet genoeg voorspanning op te bouwen zijn ?
Ik zie het zelf maar als een feature .
Ridiculous!
Al gewend aan de lichtheid van het titanium? En vind jij 'm groot dragen door z’n 41mm icm lichte plaat?
Hij zit als gegoten en voelt warmer aan dan staal en zo licht als een veertje , je voelt hem nauwelijks.
Ik vind de maat perfect , maakt hem net wat sportiever/ minder dressy
Heerlijk! Oogt dus ook niet (veel) groter dan wat je gewend bent (39/40)?
Nee niet echt
Ik heb een SBGA001 gehad en heb nu de SBGA011 (double logo snowflake). De kastvorm is hetzelfde. Toen ik de SBGA001 kocht, heb ik ook de SBGA083 gepast (het type dat jij hebt / 283 dan). De 083/283 zijn echt wel net een tikkie kleiner. Met name de lug-to-lug van de 001/201/011/211 valt groter uit. Ik vind hem niet te groot, maar hij is zeker groter dan een 39/40. Ik zou liever hebben gehad dat hij 40mm was ipv 41. Maar de grootte zit hem minder in de diameter alswel in de lug-to-lug.
Dat vind ik dus wel iets