Laat je Grand Seiko zien VI

Ik vond het ook meevallen toen ik hem paste. Had ik niet verwacht. Zal wel met het gewicht te maken hebben.

Ik zal het zo verkopen aan mezelf als ik hem weer zie draaien vanavond :sweat_smile:

3 likes

Dat idee had ik dus ook al. Ps het formaat van de Snowflake zou mijn pols weer net iets beter staan. :smile: :see_no_evil: :grimacing:

1 like

Ik denk dat je verkocht bent wanneer je er een gaat passen David :sunglasses:!

1 like

Ah kijk, dat kan. Ik heb hem best vaak gedragen de laatste tijd. We gaan zien hoe hij het doet verder :blush:

2 likes

Haha ja daar ben ik dus ook bang voor. Ben expres terughoudend geweest steeds bij Jaap en wilde 'm niet zien.

Maar wie weet…als jij 'm zat bent. :wink:

2 likes

Voordeel van spring drive is overigens ook dat de accuratesse van het uurwerk niet afhankelijk is van de stand van het horloge (bij dragen danwel van de pols), zoals dit bij een regulier mechanisch uurwerk wel het geval is.

1 like

Dan loopt mijne niet goed :crazy_face::rofl: want die is in 2 dagen buiten specs gelopen terwijl die lag.

1 like

Sindskort ook een Grand Seiko Diver Sbga231…wat een heerlijke horloge…44mm…134gr…draagt veel kleiner.
Smaakt naar meer… :heart_eyes:

Inmiddels ook voor een Sbgh271 aan het kijken…

24 likes

@Lexie2797 beweert net het tegenovergestelde een beetje terug. Het lijkt me inderdaad logisch dat spring drive er minder afhankelijk van zou zijn… maar ik ben geen expert :thinking::wink:

1 like

:ok_hand:

1 like

Erg gaaf! Van harte. :ok_hand:

1 like

Ah, heb jij die bij Jaap gekocht? Ik zag al dat hij weg was. Titanium is wel fijn bij zo’n bonk metaal om de pols lijkt me.

1 like

Het spring drive uurwerk kan natuurlijk een afwijking hebben, maar deze is niet afhankelijk van de stand van het horloge.

3 likes

Heel goed gekeken nu en hij loopt in minder dan 48h 2sec sneller als hij ligt.

2 likes

Dat zou kunnen dat de afwijking er altijd is en nu pas opviel omdat hij lag.

1 like

Handig vind ik vooral ook dat de accuratesse van spring drive niet afhankelijk is van de power reserve. Of hij nu nog 72 uur te gaan heeft, of nog 1 uur, hij blijft nauwkeurig lopen.

5 likes

Ik heb hem bij Jaap om de pols gehad en wat zat dat lekker :ok_hand:.
Voelde inderdaad kleiner en lichter dan je zou denken op basis van de diameter !

3 likes

Dan zou de IC zijn werk niet goed doen ; die moet hem immers afremmen toch ?

1 like

Kijk hij loopt echt misschien fractioneel buiten z’n 1sec per dag, tevens zit daar natuurlijk ook nog variatie in van heb ik hem wel exact op tijd gezet of was ik net wat te langzaam daarmee. Zal hem eens in de gaten houden komende dagen

2 likes

Precies wat je zegt…spring drive is altijd al super accuraat tov andere mechanische uurwerken.

En een bijkomend voordeel…het uurwerk kan niet achterlopen (vanwege de spring drive techniek). :ok_hand:

1 like