Laat je Grand Seiko zien VI

Zie je gezocht topic … :grin:
Precies tegelijk getypt

1 like

Dank! Waarom heb je hem weg gedaan? Te dressy? :blush:

De Lange Moonphase is zware concurrentie. Ik draag de laatste tijd vooral sportieve horloges en dan is 1 zwarte “dresser” genoeg.

Maar de SBGV011 is absoluut prachtig!!

2 likes

Kan ik me iets bij voorstellen. Tegen je Lange kan er weinig op natuurlijk :ok_hand:

1 like

23 likes

Een blik op mijn double logo snowflake tijdens het koken.

Eerder vond ik titanium niks omdat het te licht aanvoelde. En het bewegen van de band klinkt nog steeds wel eens een beetje als nagels over een schoolbord. Maar ik vind het ietsje donkere GS titanium serieus mooi, en dat het horloge maar 2/3e weegt van een stalen versie is bij deze geen noodzakelijkheid, maar wel mooi meegenomen.

21 likes

Daffie :man_facepalming:t2:
Wat heb je nu weer op het oog?
En wanneer ga je hem weer terug kopen :joy:

6 likes

We’ll see :wink:

3 likes

Ik ben na het vertrek van mijn SBGX097 onvermijdelijk weer een beetje aan het loeren naar een Grand Seiko.

Ik wil wel wat sportievers en heb de SBGV245 op het oog en ook de SBGN005. Man die zijn mooi!

Iemand nog tips met kandidaten die ik over het hoofd zie. De duikers daargelaten en graag onder 40mm.

Allebei mooi. Ik had de SBGV247 tot een jaar geleden ofzo, en vond die kastvorm nog wel wat aparter dan de SBGN005 die ik tot een paar weken geleden nog had. De SBGN005 viel iets compacter maar is wat minder bijzonder. De SBGV24x kastvorm is wat extravaganter. En de SBGN heeft natuurlijk standaard wel een stalen band, de SBGV niet. Al kan die er wel op.

4 likes

De klassieker is de SBGX261. die is wat kleiner met zijn 37mm, maar wel op staal. Ik vond de matte plaat wat flets, maar verder wel een tijdloos model. Je hebt dan allerhande variaties en kleuren, ook in de 40mm versie.

De SBGN vind ik persoonlijk de beste allrounder. Perfecte maat en mooiere wijzerplaten.

Als je wat meer Japans wil gaan, kan je ook kiezen voor een SBGX341 of 343. Is maar 46mm L2L maar door de hoekige kast wat meer aanwezig (daarom heb ik mijn 343 verkocht). Ze komen wel op stalen band itt de SBGV245 en ze zijn heel comfortabel om te dragen. De wijzers en markers passen ook mooi bij de stijl van de kast.

De andere kasten en reeksen zijn ofwel groter (duikers en dergelijke) ofwel wat minder sportief (denk maar aan de moderne 44GS uitvoeringen) en meestal een stuk duurder ook.

Succes met de keuze!

15 likes

Kun je die nog ergens voor een fatsoenlijke prijs kopen? Mega gaaf ding overigens!

Die is ook fijn :ok_hand: ik denk de beste keuze voor jou.

En toch draagt 'ie groter dan de specs vermoeden. Die gaat te groot zijn vrees ik.

Bottom line: de SBGNxxx heeft alles wat je nodig hebt :nerd_face::beers:

3 likes

Met een PB tje weet je de prijs.
Spgp007!

13 likes

Ik denk het ook. Al is het maar om het uit te vinden!

Eens kijken of er eentje langskomt op HF weer binnenkort. Een tijdje geleden vlogen ze je om de oren in het blauw, maar die storm lijkt wat geluwd. Dus wellicht dat ik een PB’tje krijg van iemand die er wel vanaf wil nav deze berichten :roll_eyes::slightly_smiling_face:

Deze is wat te dressy voor nu, die GS richting heb ik net gehad. Wel een hele fraaie, maar dan zou ik eerder voor die springdrive van @daffie gaan denk ik. Puur omdat ik die techniek nog nooit gehad heb.

1 like

Geen idee, die van jou zal toch nog wel ergens op het forum rondslingeren? Dus wie weet.

1 like

De mijne slingert nog steeds in m’n horlogekist. Die gaat niet weg, veel te leuk! Ik geloof dat er nog twee rondzwerven hier maar ik weet niet meer bij wie…

Succes! :muscle:

2 likes

de oh zo mooie maar lastig vast te leggen plaat van de Sbge271 een pareltje en lust voor het oog!

18 likes

18 likes

18 likes

afbeelding

7 likes