Behalve dan dat ie niet zwart is.
In het blauw staat een mooie zwarte
Jeetje! Als ik zo vrij mag zijn: Ben jij ‘gewoon’ een uit de bocht gevlogen verzamelaar of handel jij commercieel in Grand Seiko’s?
Waarschijnlijk allebei
Klik op zijn naam, dan zie je zijn website. Vierport is een horloge handelaar.
Maar heeft ook best horloges in bezit die niet te koop staan op zijn website. Dus ook een liefhebber.
Als handelaar in GS moet je wel liefhebber zijn, want je raakt ze niet aan de straatstenen kwijt.
Gelukkig aan liefhebbers wel.
Bij Jaap langs geweest???
Mooie foto van een mooi horloge
Ja bij Jaap gehaald
Net even bij Tensen in Antwerpen in de etalage staan gluren naar de 10 ofzo Grand Seiko’s die ze hadden. Ik weet nog steeds niet of de white birch specifiek, en de nieuwe lijn als geheel me nu bevalt of niet.
Je kunt er veel positiefs van zeggen. Maar is de bandaanzet met 22mm nu te breed? Is de band te ‘vlak’ met weliswaar wat streepjes waardoor het een 5 piece band zou moeten lijken, terwijl het eigenlijk gewoon een volledig geborstelde 3 piece is? Is specifiek de white birch wijzerplaat te zilverig?
De GMT die een white birch achtige wijzerplaat heeft, maar dan horizontaal, stond ook in de etalage, die is onder dit licht zeker weten te glimmend.
Wel mooi vond ik zoals altijd de sbgj219:
En deze zag er ook heel goed uit de sbge227:
Dus tja, ik weet het soms niet. Grand Seiko heeft tegenwoordig tientallen modellen, maar hoeveel daarvan spreken nu echt aan? Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Maar ik had hier geen echt wow moment.
Herkenbaar Frank.
De nieuwe modellen vind ik echt niet mooi. Bovenstaande GMTs ook niet. Zojuist even de twee nieuwe 37mm handwinders gepast en die zijn het ook gewoon niet.
Wat dan wel?
44GS, 62GS en de sportieve spring drive GMTs vind ik gaaf, net als de spring drive dressers
Het blijft natuurlijk wel ‘zoveel mensen, zoveel wensen’. Dat zie alleen al aan onze beide reacties.
Eens, ik vind veel van de nieuwe modellen niet te vergelijken met modellen als de snowflake, de US seasons modellen of bijvoorbeeld mijn hi-beat.
Daarop voortbordurend, het kriebelt wat naar een snowflake met nieuw logo (vind ik mooier op de snowflake). Dan zou ik mijn hi-beat inruilen. Goed idee?
Deze er in:
Deze eruit:
- Ja, doen!
- Nee, niet doen!
0 stemmers
Plaatje snowflake van website Jaap
Binnen hebben ze nog een vitrine of 2 vol met GS , ze hebben bijna het hele EU gamma. Gewoon ter info.
Wie is Frank?
Oh, helaas. Even checken of ze morgen nog open zijn dan…
Hmm Google Maps zegt maandag pas weer.
De sbgh001 inwisselen voor een snowflake vind ik een lastige vraag om zo ja of nee op te stemmen.
De kastvorm is anders. Het materiaal is anders. Het uurwerk is anders. Titanium vs staal. Alleen het is wel hetzelfde soort horloge. Heritage lijn, metalen band, lichte wijzerplaat, geblauwde seconde. Ongeveer hetzelfde formaat. Dus wat bepaalt een switch?
Klopt, binnen nog wat aanbod. Dus zeker de moeite om eens binnen te lopen en te passen. Mijn sbga komt van Tensen, vriendelijk personeel en heel vrijblijvend!