Laat je Grand Seiko zien VI

Ik heb de white birch laatst ook om gehad, en hij viel mij mee. Ik vond de brede band wel wat hebben.

Maar in het verkeerde licht zijn deze wijzerplaten wel snel erg zilverig vond ik.

En deze? Spring drive en net dat beetje bling wat de SLGH005 misschien wat teveel heeft.


Ik zeg misschien, want zelf wel ik de SLGH005 nog eens passen. Helaas liggen ze niet voor het oprapen bij elke AD

10 likes

Is er al een SBGA429 op het forum geland?
39mm springdrive en lekker anders :+1:

18 likes

Al een hele tijd geleden.

22 likes

@GustavM Ja die vind ik ook erg mooi. Toen ik hem in het echt zacht dacht ik dat de hele dial gevuld was met diamantjes :smile: Maar mijn eerste GS wil ik het liefst met lugs die direct vanuit de zijkant komen in plaats van dat deze ronder is en dat de lugs later en meer onderaan beginnen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb namelijk al modellen die meer rond zijn. En daarnaast wil ik liever niet een volledig gepolishde case. Ik vind de afwisseling tussen brushed en polished erg mooi namelijk.

@amusicar Ik vind hem prachtig en zeker niet te groot voor om mijn pols, maar wel veel groter overkomen dan de maat je doet vermoeden. Een beetje net als de oude Rolex Submariner en de latere Maxi case die qua formaat totaal verschillend voelen en ogen maar allebei 40mm zijn.
Ik moet overigens ook zeggen dat ik de bracelet van de ShoSho mooier vond dan die van de White Birch. Ik vond het een beetje apart dat de White Birch wel die smalle tussenlinks heeft maar ze niet gepolished zijn, waardoor het voelde alsof ze daar niet hoorden.

Ach ja, beetje nitpicken, maar dat doe je sneller als je richting de 10k gaat voor een horloge :wink:

1 like

En weer terug naar de dress hoek met een nieuw bandje: :blush:

28 likes

Als ik even beroep mag doen op de ervaren verzamelaar: als ik een bepaald GS model zoek, dan kijk ik op Chrono24 of bij de bekende grijze dealers uit NL wat er staat. Sowieso volg ik het blauwe hier ook wel.

Zijn er nog betrouwbare plaatsen waar jullie de minder wijdverspreide modellen terugvinden? Of is’t gewoon wachten tot ze op Chrono verschijnen? Ik heb het dan niet over vintage specifiek, gewoon youngtimer LE’s die niet meer in de huidige collectie zitten.

Marktplaats, tweedehands, Ebay misschien? Ik heb altijd wat schrik van die particuliere verkopers, maar misschien is dat onterecht…

Dank! :pray:

2 likes

Uhrforum, Reddit en Forum a Montres. De app Watchpatrol is daarvoor handig. Kun je op een specifiek model zoeken en dan geeft 'ie alle listings van grote fora weer:

8 likes

waiting game is een stuk beter vol te houden met deze beauty om de pols

21 likes

15 likes

Chrono24, Yahoo, blauwe gedeelte hier en Pange

1 like

Magi vragen van SoloJapan. Kan bijna alles wel aankomen als het ergens te koop staat.

1 like

Dank voor de tips!
Voor Uhrforum heb je wel een account nodig als je iemand wil aanspreken vermoed ik? Mijn duits is niet al te best, dus daarvoor zal ik misschien hulp moeten inschakelen indien nodig :sweat_smile:

Goed idee, ik zal eens horen wat hij kan doen :slight_smile:

1 like

Deze vind ik de meest geslaagde wijzerplaat van de 4, heel mooi! :ok_hand:

1 like

En dat voor een luitenant ter zee :joy::ok_hand: (denk ik, ken de vlootrangen niet zo goed :sweat_smile:)

1 like

Mag het ook in de lucht zijn(first officer) :wink:

3 likes

Ah, tuurlijk :joy:

1 like

Boot gaat me niet snel genoeg voor grote afstanden, voor plezier is een boot top😬

2 likes

Quartz vs automaat.

14 likes

Ik vind die datum positie van de automaat niet zo mooi. Is meer een duikhorloge positie. Hetzelfde geldt voor de kroon