Die SBGV245 is echt zo mooi. Ik snap ook niet waarom GS niet gewoon een Spring Drive model daarvan op de markt brengt met een mooie sportieve bracelet. Die kast is echt sporty met die platte bezel, veel brushing maar toch afgewisseld met strakke polishing. Heel gek dat ze daar niet meer mee doen.
True
Sla je slag, nu in het blauwe deel. De eerste in dik een jaar volgens mij. Voor wat de designkeuzes van GS betreft…tsja dat deden ze een paar jaar terug beter.
Ik zag hem ja Maar mijn eerste Grand Seiko moet een Spring Drive worden (waarschijnlijk de Winter SBGA415).
Of toch een White Birch… ik weet het nog niet
Het is nu bijna winter, dus sla je slag
Ik heb een Kaufmann cognac alligatorbandje op mijn nieuwe sbgw253 aanwinst gezet. Om de originele grand seiko band wat te sparen. Prachtige combi zo!
Absoluut!
Heel geslaagde kleur van band! En prachtig horloge uiteraard ook
Topper! De maat is zo te zien ook perfect voor jou.
Ps die uren indices zijn toch echt meesterwerkjes op zich.
geslaagde combi.
Sorry hoor, maar ik zit nog in mijn eerste roze wolk dagen. Zie dat plexi saffier dan, de wijzers, het Grand Seiko script, mijn huid gespiegeld in de zaratsu polishing. En de naar mijn idee perfecte maat en rondingen / vlakken / hoeken die een ideale combi van eenvoud en luxe uitstralen.
Hi guys,
Hoewel ik echt een groot fan ben staat de GS toch te koop. Misschien tijdelijk, want ik wil enkel een ander horloge dat buiten bereik ligt. Zolang die te koop staat kun je je kans grijpen
Verder niet nieuwsgierig ofzo, maar welke heb je op het oog?
Pb
Wat vinden we van de nieuwe Sbga469? Ik vind het een geslaagd horloge en de prijs is ook best goed. https://www.grand-seiko.com/be-en/collections/sbga469g
Erg mooi. Enige wat dan jammer is (zoals volgens mij bij alle donkere platen) is dat het datumvenster zwart is i.p.v. een soortgelijke kleur als de plaat.
Het is niet zo dat alle donkere dials een zwarte datumschijf hebben. Er zijn er verschillende met een witte datumschijf.
Bij Grand Seiko is het wel of “wit met zwarte cijfers” of “zwart met witte cijfers”. Dit met betrekking tot de leesbaarheid (nl. grootste contrast).
Er zijn bij mijn weten geen “ton sur ton” datumschijven.
Mooi maar… wel weer nóg meer van hetzelfde, niet?
Klopt, goede aanvulling.
Zover ik weet zijn die er inderdaad niet. Je eerder genoemde punt zal mogelijk de afweging zijn hiervoor (optimaal contrast/afleesbaarheid). Als ik echter kijk naar andere merken, is het wat mij betreft wel mooier als de datum schijf qua kleur gelijk is aan de wijzerplaat (ik weet, muggenziften, vind over het algemeen de ontwerpen van GS zeer fraai).
Best mooi eigenlijk. Een speciale combi zo met die van groefjes voorziene indices vanwege de donkere plaat. Maar inderdaad wel weer wat meer van hetzelfde. Een bestaand wijzerplaatmotief in een nieuwe kleur in een andere kast.