Laat je Grand Seiko zien VI

Oi oi, mooi.

26 likes

Er zijn uitzonderingen zoals deze 201:

12 likes

Kunnen we concluderen dat een groot deel van de GS’s productiewerk is en geen uniek dial heeft zoals in de media overkomt?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je vraag. Grand Seiko’s kennen voor hun prijspunt denk ik relatief meer handwerk dan horloges van andere merken.

Dat geldt niet per se voor de wijzerplaten. Het patroon van deze wordt in de wijzerplaat gestanst, dus elke wijzerplaat is hetzelfde. Andere wijzerplaten zoals de sunburst wijzerplaten worden niet gestanst maar geborsteld, dus die zijn in theorie allemaal net iets anders. Hoe dat geldt voor de Iwate wijzerplaat weet ik niet. Ik denk dat dat ook een patroon is dat erin geslagen wordt.

3 likes

Ik heb laatst eens drie Snowflakes naast elkaar mogen houden in prettig gezelschap, en daar zag ik toch wel een duidelijk verschil in textuur op de platen.

4 likes

Helder verhaal en dat was ook het antwoord op mijn vraag.

1 like

Nog maar eentje… Die kastvorm… :drooling_face:

22 likes

Erg Fraaie combi.
Weet je type nummer?

SBGW269

Zojuist klap erop gegeven & incoming. :sunglasses::+1:
Edit, en dan heul heul snel m’n andere band er op.

9 likes

Lekker chocola. :yum:

2 likes

Dikke mik! :+1: :sunglasses:

Oeh die is mooi!! Hij lijkt ook erg plat, klopt dit?

1 like

Oh ja? Dat had ik niet verwacht. Interessant. Maar ze blijven gestempeld worden. Misschien vervangen ze elke zoveel keer de stempels omdat ze slijten?

Klopt inderdaad. In die zin, voor GS standaarden erg plat (11,6mm) maar ook door de vorm toont hij plat.

2 likes

De achterkant van mijn nieuwe sbgw253 heeft geen doorzicht achterkant. Maar wat er wel op zit is eigenlijk veel specialer. En zo erg gepolijst dat het erg krasgevoelig is heb ik het idee. Dus voorzichtig met neerleggen. Ik zal een bedje op mijn nachtkastje maken…

10 likes

Wat is de SBGW267 toch een fantastisch mooi horloge in het echt! Fantastisch die plaat en het kleinere formaat!

plaatje van internet ter referentie

12 likes

Ja dat kan. Of dat ze er 10 tegelijk doen met een grote stempel. Krijg je 10 verschillende

2 likes

Heb weleens gelezen (WUS volgens mij) dat ze op een gegeven moment een andere ‘stempel’ zijn gaan gebruiken. De meeste zijn exact hetzelfde, maar er zijn dus meerdere (twee?) variaties.

Vormpjes hoor!

13 likes

Waanzinnig mooi. Blijven spammen aub! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like