De voorheen US exclusive Seasons zijn gedeeltelijke gearriveerd in Nederland. De grijze Winter in titanium met Spring Drive en blauwe Herfst in staal met High Beat zijn nu beschikbaar. De roze Spring en groene Summer komen later deze maand waarschijnlijk.
Op basis van alle reviews, foto’s, video’s was ik er uit, ik wilde de Winter! Maar nu ik hem eindelijk in real life heb gezien naast de White Birch…… voor mij gaat het toch de White Birch worden:
Ondanks dat ik liever een Spring Drive had gezien en een smallere bracelet, vind ik de White Birch op dit moment het mooiste horloge dat daadwerkelijk te koop is (Rolex, AP en PP zijn van de aardbodem verdwenen immers voor most of us mere mortals). Ik vond de dial van de Winter te mat en grauw, helemaal naast de White Birch die lijkt alsof hij uit miljoenen diamandjes bestaat. Ik denk dat ik er uit ben Maar geen overhaaste beslissingen!
Woonden we maar in Japan, daar kan je hem al vinden voor rond de €7500.
kijk nog maar eens goed naar de kast van de winter …
de zaratsu op titanium (ook goed zichtbaar op je eigen foto)
De ‘uur’ wijzer …
En het is natuurlijk een ‘springer’
Kortom de winter is ‘op komst’
Ik heb ook wat video’s gemaakt en dan denk ik “heey zo ziet die Winter er weer veel mooier uit”. Maar in real life, wat je natuurlijk altijd hebt met Grand Seiko’s, is de White Birch voor mij toch by far de winnaar. Heeft ook met gevoel te maken, maar de polishing en met de name de shine van de dial geven bij mij de doorslag. Hij is niet perfect, maar dat is geen enkel horloge
Ik heb die ook omgehad vandaag, heel mooi ook! De dial is heel subtiel maar het patroon zie je zeker, hij is van staal en daardoor shined die toch net iets meer en heeft een lichtere kleur dan de titanium Winter. Het is dat ik niet op zoek ben naar een donkere dial Maar ook dan…. deze heeft weer High Beat in plaats van Spring Drive. GS is ons toch wel aan het pesten hoor!
Kast en band van SBGH273 Autumn (mag in titanium of staal)
Donkergrijze of zwarte wijzerplaat met een mooi patroon erin
Uur en minutenwijzer van SBGW253
Witte secondenwijzer
Uurwerk van de SLGH005 White Birch
(en onmogelijk: Oude stijl dubbel logo)
Ik heb vandaag de SBGY007 gepast en moet zeggen dat deze mij het meest verrast heeft. Een heel chique verschijning en echt niet zo blauw als op de foto’s. Dat viel me 100% mee. Heel subtiel en spring drive met het ruitenwissertje op de achterkant.
Ik heb de SBGA293 ook gepast maar die viel enigszins tegen omdat de wijzerplaat de kleur leek aan te nemen van mijn huid. En nee, ik ben niet ziek . Ook leek ie ineens iets minder verfijnd naast de Omiwatari. Jammer, ik had er hoge verwachtingen van. Maar poah, wat een afwerking bij beide horloges!
Tot slot ook nog de Snowflake gepast, maar daar was ik rap over uit. Beetje niksig en te licht. Nu nog een keer de SLGH005 passen. Heel benieuwd naar!
Dat is voor mij juist de reden om de white birch niet verder te overwegen. Ik vind hem te zilverig.
De kast en de band van deze nieuwe serie komen goed over vind. Ik had min of meer besloten tot de SLGA007, als die uitkomt, maar ik denk toch ik het nog maar even aankijk en het blijf doen met de GS die ik al heb.
Hij staat officieel op de Nederlandse site, limited edition, maar ik heb hem nog niet gezien. Spring Drive! Maar ja, ik wil perse een lichte dial Maar als je een blauwe dial zoekt dan is dit the one.