Komend van een SARX055 heb ik naast de Snowflake toch toch weer een SARX035 opgepikt. Het was mijn verlangen naar de pianolak van een Sinn556i, maar met meer diepte (opgelegde indices) op de dial. Het is zeker geen GS, maar wat een kwaliteit hebben deze modellen gezien het prijsniveau zeg…
Staat bij mij bovenaan het lijstje
Ik ben wel benieuwd hoe je in NL dit horloge kan krijgen. Als het online via Boutique gaat dan moeten we zeker een tijdje wachten. In Japan staat het horloge inmiddels op de Boutique website
In eerste opzicht denk je inderdaad raar die uurwijzer, tot je beseft dat het komt door die hele brede hour markers. Als je dan een puntige uurwijzer had gehad dan had dat niet mooi gestaan. Ik vind het wel stoerder en anders en het past in het geheel. Brede markers, brede bracelet, brede uurwijzer.
Inderdaad. Maar geen breed horloge. Dat hebben ze heel mooi gedaan vind ik. Want Grand Seiko eindigt te vaak in 44mm, terwijl ze deze keurig op 40mm hebben gehouden.
De uren markers zijn breed en hebben een inkeping. De uren wijzer is breed en heeft dezelfde inkeping. De uren wijzer is afgesneden op de optische breedte van het laagste punt van de uren markers. Alles wat met uren te maken heeft past dus perfect bij elkaar.
De minuten markers zijn heel smal. De minuten wijzer loopt in een punt om de smalle marker aan te wijzen. Datzelfde geldt voor de seconden wijzer.
Het is gewoon best afwijkend van andere Grand Seiko’s en dat is mooi voor de diversiteit in het portfolio I like it a lot!
Ik vind het nieuwe type wijzers anders wel mooi gedaan. Het is GS met een sportievere twist.
Je hebt nog steeds de mooie facetten, aan de achterkant van de wijzers lopen die uit op niets. De bredere top past bij de markers. De lume bij mijn ex SBGX343 vond ik wel mooier dan de lijn op de white birch.
Hij heeft inderdaad best wat facetten van dat model ja. Die uren markers hebben er veel van weg. Eigenlijk een gemiste kans om er geen lume in te stoppen, maar ik denk dat dat qua kleur te afwijkend was geweest. Ook de gebrushte platte bezel is vergelijkbaar. De White Birch zit echt tussen de dressy en sporty GS’s in.