Laat je Grand Seiko zien VI

Vorig jaar heeft Grand Seiko een boutique geopend in Japan bij Wako. GS noemt het zelf hun enige flagship.

Nu komt er in oktober een 50 stuks limited aan en krijg ik de mogelijkheid om er 1 te reserveren.
Het horloge doet weinig met mij, dus als iemand hier interesse heeft, stuur me even een PB.

Hier nog wat achtergrond info. Vergeet je translate niet aan te zetten haha

12 likes

@vierport :point_up:

1 like

Die renders zijn toch om te janken :joy: ik geloof best dat deze prachtig is met dat paars. Gedurfd ook wel. En voor 6k-ish is dit een lekkere limited die het prima gaat doen op de grijze markt.

11 likes

Gefeliciteerd! Dat zwart is echt prachtig inderdaad, ik heb deze ook om de pols geprobeerd toen ik de 005 kocht. Tis toch de blauwe geworden :grimacing:

1 like

“The “Edo purple” color of the GMT needle is also famous as the color of the headband wrapped by Sukeroku, the best date man in Edo, in Kabuki “Sukeroku Yuen Edo Sakura”. It will be a different color and will produce a stylish fashion for adult men.”

Hebbon!!!

Los daarvan, mooi dat je blijkbaar op een lijst staat waarbij je geïnformeerd wordt over aankomende limiteds!

3 likes

Oók mooi!
Maar die schittering aan de pols :heart_eyes:

1 like

Op je lijf geschreven😀

Sterker nog, ik mag buiten de lijst om. :laughing:

1 like

Dit sowieso, al zou ik dit specifieke model aan me voorbij laten gaan.

2 likes

Aangezien GS meer Limited Editions dan gewone uitvoeringen maakt: maak je borst maar nat!

4 likes

9 likes

20 likes

Prachtig! :star_struck:

Ik was alweer vergeten hoe mooi de markers met het licht spelen! :star_struck:

13 likes

Echt mooi heh! :ok_hand: :heart_eyes:

1 like

Een van de mooie dingen aan een spring drive met power reserve meter vind ik dat je hem bijna leeg kunt laten lopen, en dat hij dan nog steeds perfect op tijd loopt.

Stel hij is bv donderdagavond bijna vol. Dan kan ik hem vanaf donderdagavond tot zondagochtend laten liggen, en dan loopt hij zondagochtend nog steeds perfect op tijd. Met nog een paar uur power reserve over ook!

Dat je die nacht er nog bij hebt is erg handig. Want horloges met een kleinere power reserve zijn precies leeg als je de tweede dag gaat slapen. Terwijl de spring drive met 72 uur door kan tot ergens op de derde dag.

Er zijn wel meer horloges met 72 uur power reserve, maar ik denk dat alleen spring drive even nauwkeurig loopt met 72 uur of met 1 uur power reserve te gaan.

En voor de power reserve haters, ziehier wat voor kunstwerkje het is:

17 likes

11 likes

Er stond een hele mooie SBGN005 te koop op chrono24, full set van juni dit jaar. Binnen Europa voor een mooie prijs, en ik heb hem binnengetikt. Beetje te goed om waar te zijn, maar we zullen het zien. En als het toch niet mijn ding blijkt, wat ik eigenlijk verwacht, dan maak ik er vast wel weer een ander forumlid blij mee. We gaan het zien!

3 likes

Ik ben benieuwd. Ik draag de mijne vaker dan ik had gedacht…

1 like

Instappertje :sweat_smile:

29 likes

Goeiesmiddags zeg! :ok_hand:

1 like