Laat je Grand Seiko zien VI

Heel mooi! Ik ben heel benieuwd wat ik van dit model vind als ik hem in het echt zie. Op foto’s is het tot nu toe zowel top (zoals deze foto) als flop (sommige foto’s op instagram van de birch variant, of de lake suwa variant). Ik zou er nog niet eentje blind durven bestellen.

Alleen hadden ze van mij die secondenwijzer wel goud mogen maken. Ik ben een beetje af van dit superman motief.

Zei degene die net een SBGN005 met blauwe sunburst en rode GMT wijzer heeft gekocht…

2 likes

Ik heb deze foto net gepost in ‘wat dragen wij …’
Eigenlijk heb ik het horloge al jaren niet meer gedragen.
Ik heb het horloge gekocht in 2014 en het was mijn allereerste GS.
Ik was, en ben nog steeds, verliefd op die prachtige wijzerplaat. De kleur is nauwelijks vast te leggen op foto.
Eind verleden week moest ik het uit de kluis halen.
Zou het mss verkopen. Maar ipv het te verkopen is het nu aan mijn pols. En ik geniet.
Hoelang? Geen idee maar nu geniet ik volop.

17 likes

Prachtig inderdaad! 37mm?

Tijdens het fotograferen moet je dus extra scherp zijn. Wat breng ik in beeld en wat niet…
4 likes

SBGR061 (261) is 39.5mm maar toont idd erg compact.

Bedenk ook dat perspectief alleen door afstand bepaald wordt. Dus je bepaalt eerst de afstand tot je pols en horloge voor het juiste perspectief. En dan zoom je in, of je cropt achteraf, voor de juiste uitsnede. Het resultaat voor de uiteindelijke foto van zoomen vooraf, of croppen achteraf is exact hetzelfde. Je moet alleen kijken wat de beste kwaliteit foto oplevert, maar de beeldcompositie wordt hetzelfde.

1 like

:face_with_raised_eyebrow: bij mij krijgen jullie gewoon altijd de naakte waarheid. Je zult het er mee moeten doen. :man_shrugging:

5 likes

Mijn NA, sorry voor de lelijke (snelle foto).
Ik wilde graag dit horloge met het 8J quartz uurwerk. Die wijzerplaat is echt gaaf:

20 likes

Sexy!

1 like

:kissing_heart: :laughing:

Das toch geen lelijke foto, ik zie geen lelijke dallen met onkruid en ik zie geen harige benen met onappetijtelijke voeten , all is well :smile: :rofl:

1 like

En met een Omega band. :thinking: :wink:

1 like

Wel origineel GS wat bij dit horloge hoort.

1 like

Geniet van deze “kleine” GS met zijn 35 mm kast en aparte bezel.

1 like

Op speciaal verzoek…voor @DVR :kissing_heart: :fu:

15 likes

En hup! Weer enkele nieuwigheden bij Grand Seiko.
2 chronografen:

SBGC242 en

SBGC244

En ook nog 2 divers:

SBGH289 en

SBGH291

9 likes

Erg divers vind ik ze niet

3 likes

Nah… :neutral_face:

1 like

De divers wel ok zonder de SD powerreserve, maar weer te groot met 43.8mm. Ook de prijzen… Pfff…

1 like

Die chronografen zijn wat uit evenwicht vind ik. Zeker omdat op deze ‘negen-na-tien-foto’ de wijzer doorheen het GS-logo gaat.